Hej forumet!
Vi har målat vår fasad nu med en strykning (jotun demidekk ultimate).
Fasaden var mellanstruken innan vi gjorde vår strykning.
Vi tänkte bara göra en strykning eftersom den redan är mellanstruken.
Det ser bra ut på det stora hela men på vissa partier har det bildats små "hål" i färgen.
Hålen är någon millimeter stora och uppstår där träet varit lite "grövre" dvs fibrerna i träet har varit tydligare.
Gissar att träet här har sugit in mer färg på vissa ställen där de små "hålen" bildats.
Nu till min fråga: måste dessa hål målas över så att ytan bli slät?
Vad är risken med att inte måla över hålen?
Tacksam för svar.
Vi har målat vår fasad nu med en strykning (jotun demidekk ultimate).
Fasaden var mellanstruken innan vi gjorde vår strykning.
Vi tänkte bara göra en strykning eftersom den redan är mellanstruken.
Det ser bra ut på det stora hela men på vissa partier har det bildats små "hål" i färgen.
Hålen är någon millimeter stora och uppstår där träet varit lite "grövre" dvs fibrerna i träet har varit tydligare.
Gissar att träet här har sugit in mer färg på vissa ställen där de små "hålen" bildats.
Nu till min fråga: måste dessa hål målas över så att ytan bli slät?
Vad är risken med att inte måla över hålen?
Tacksam för svar.
Klicka här för att svara


