Hej!

Jag söker tips om målning av fasad som är beklädd med eternitplattor
 
Min fd engelskalärare målade sin fasad röd med eternitplattor på sedan tidigare! Ser tyvärr hemskt ut så ni kanske ska tänka om. Vad finns det för alternativ?
 
Tvätta med hett vatten och lågt tryck. Måla sedan med putsfärg.
 
Har vänner i Ulricehamn som har ett svartmålat eternithus. Väldigt tjusigt. Det var med i tvprogrammet Bygglov för några månader sen då de gjorde ett kök. Huset är en gammal kyrka typ... kanske går att se på kanal 5 hemsida?
 
Jannecarlsson skrev:
Har vänner i Ulricehamn som har ett svartmålat eternithus. Väldigt tjusigt. Det var med i tvprogrammet Bygglov för några månader sen då de gjorde ett kök. Huset är en gammal kyrka typ... kanske går att se på kanal 5 hemsida?
Tv4 sänder bygglov!


https://www.tv4play.se/program/bygglov?video_id=3052724
 
Haha just det ja...
 
nemlan skrev:
Tvätta med hett vatten och lågt tryck. Måla sedan med putsfärg.
Om man har helt slät fasad så kan putsfärg med lite sandinblandning få den att se ut som en putsad fasad. Riktigt snyggt med rätt färgsättning faktiskt.
 
Vi målade föräldrarnas hus för 20 år sedan, har för mig vi använde vattenburen akrylatfärg. Börjar bli dags att måla om, färgen har börjat blekna lite men sitter som berget.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.