Hej,

Vi har bekymmer med en skada som upkommit i ett nyköpt hus. Kan man kanske be mäklaren ta tag i att ordna ett möte på neutral mark för att diskutera felert så man slipper stämma om säljare vägrar prata med oss?

Är det något som mälkare tar sig an efter köp är genomfört?

Vi vill prata med säljarna och förlara vad som hänt - visa dem papper o intyg från vårt försäkringsbolag. Mäklaren får gärna ta deras parti, vi vill bara få igång diskussion.....
 
Ring mäklaren och hör efter - dom skall ju vara opartiska och hjälpa både köpare och säljare - sen hur glada dom är att göra så efter ett köp är väl mkt upp till dom iof...

/K
 
Hemmakatten
Nja, en mäklare lär inte vilja ta i detta. det ingår inte i mäklarens arbetsuppgifter. Möjligtvis pga goodwill, men tvivlar ändå.
 
Hemmakatten skrev:
Nja, en mäklare lär inte vilja ta i detta. det ingår inte i mäklarens arbetsuppgifter. Möjligtvis pga goodwill, men tvivlar ändå.
Ok, Inte ens då felet uppstår väldigt snart efter köp, 6 mån? Jag tycker det borde ligga i mäklaren uppgift. I alla fall om hon/han kan minnas köpet. Men du har säkert rätt - vi skall göra ett försök.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.