5 049 läst ·
23 svar
5k läst
23 svar
Mäklare misstänks ha köpt sex i lägenhet
Knappast arbetsgivare, men givare av arbete kan jag gå med på.Noffing skrev:
Det är enbart Säljare som är Arbetsgivare till mäklare !! 0ch det är endast fastighetsmäklarnämnden som bedömer om en mäklare gjort rätt eller fel. Olika Mäklarfirmor har chefer och anställda som sköter ekonomi och en massa olika policy rörande just deras kontor men de flesta mäklare har eget företag och jobbar under olika Firmors namn mot att de betalar för stolplatsen precis som Frissan gör !!
Men så snart en mäklare har fått ett uppdrag att sälja ett objekt så är det säljaren som är Chef. Allt i från till vilket pris man skall marknadsföra, vilket datum och vilka bilder man skall visa och om när man skall godkänna ett slutbud och skriva kontrakt. osv osv-
Moderator
· Stockholm
· 57 843 inlägg
Visar ju lite på vissa människors omdöme. VEM av alla som var på festen skulle någonsin vilja anlita den mäklaren, om man senare i livet vill sälja sin bostad? Inte så mycket för risken att han skulle anordna en orgie i min bostad, utan, varför skulle man lita på en sådan person en enda millimeter?M maria01 skrev:
Stämmer bra och inga personliga fotografier på väggarna, min mäklare sa att ta ned bröllopsfotot innan visning för annars får han inte doppa! Nu förstår jag vad han menade.....Z ZipLock skrev:
Skriv in det i avtalet, endast om ägaren medverkar äger mäkklarn tillträdeH hempularen skrev:
Polisen har kört rätt hårt samarbete med hotellen där man lärt ut beteende och kolla efter, för att just få bort prostitutionen från hotellen. Det kan var en anledning till att mäklaren använt bostaden.Keiller skrev:
Jag förstår dock att du försökte skämta...
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 668 inlägg
Anledningen är nog snarare att mäklaren är snål.M mattoys skrev:
För hur lovvärt och viktigt det än är att polisen jobbar/har jobbat intensivt med hotellen för att försöka få bort prostitutionen därifrån är det i dagsläget i princip helt onödigt då det numera finns gott om obemannade budgethotell, lägenhetshotell etc. där fnaskandet pågår hej vilt. Jag har bott på Forenom en handfull gånger dom senaste åren och vid samtliga tillfällen utom ett har jag uppmärksammat att det pågår prostitution där.
Vid ett tillfälle när jag bodde på en anläggning med ett ex. och hennes barn var det t.o.m. en brud som knackade på dörren. Jag öppnar och den uppiffade tjejen utanför ser ungarna, mumlar någon ursäkt och går vidare i korridoren.
Som sagt, polisens och hotellens arbete är lovvärt men rätt meningslöst.
Det är ju egentligen rätt naivt att tro att man ska kunna hindra /stoppa sexköp i nån större utsträckning..
Det är lite typiskt svenskt att tro att bara för att nåt är förbjudet så upphör det ...
Man glömmer att det är trots allt är ett av världens äldsta kvinnoyrke.. det försvinner med andra ord inte för att man säger att det är fult och ens om man gör det olagligt. och så länge vi har nuvarande stolle situatation där köpandet är olagligt men fnaskandet är lovligt så nej det försvinner inte.. ju mer man jagar det desto mer döljs det och försvinner dit ingen ser...och desto farligare blir det då det plötsligt inte är på hotellet utan det flyttar till alla möjliga diskretare platser.. likt annan olaglig aktivitet...
Så länge det finns behov ,så finns det både säljare och köpare.. och sexdrift är väl trots allt en av människans starkaste drifter..
när sprit var förbjudet upphörde det verkligen.. nix det blev bara lite svårare och mer pengar i det.. samma är det tyvärr med allt oavsett om vi pratar sexköp knark cigaretter eller alkohol eller nåt annat som folk har svårt att låta bli...
Nej jag tycker inte det är bra eller lämpligt att det fnaskas och köps sex men samtidigt så kan man undra om nuvarande val av lagstiftning egentligen löser nåt . har danska vänner och släkt och där har man ju rätt roligt åt svenska val i dom här frågorna och hur en vettig saklig samhällsbebatt helt kör i diket av vissa åsikter som ingen törs bemöta för det är politiskt självmål att sakligt fundera på helheten i dom här frågorna och vad forskning på ämnet visar att vänsterkvinnornas åsikter i dom här frågorna som låtits leda debatten och fått det på deras sätt fast det egentligen inte fungerar speciellt bra...och egentligen inte alls följer den forskning som finns på ämnet..
utan istället fokuserar helt på att alla män är svin och alla stackars kvinnor som säljer sex är trafficking offer som kidnappats från nått fattigland och där nån man tar alla hennes pengar...Det är ju inte riktigt hela bilden om man söker lite mer info i frågorna och inte läser på svenska sidor där infon är skriven av jämstäldhetsmyndigheten och liknande sidor där åsikten snarare följer viss idelogi än verklig forskning på ämnet...
Men i sverige har vi ju problem att prata om svåra ämnen som upprör ovasett om det är politik eller går till dom lite svårare sexköp , droger, invandring och vill man sen prata om brottslighet av vissa typer där invandrare är huvudgrupp så skriks det rassist innan man ens hunnit fått ut hela meningen...😂
Vi skulle behöva gå en kurs både hos finnar och danskar där en mycket mer förståndig och vuxen debatt förs i ämnen som inte går att diskutera här utan att vissa vrålande galningar tillåts ta över och styra ställa och förstöra vidare debatt i ämnet..
Det är lite typiskt svenskt att tro att bara för att nåt är förbjudet så upphör det ...
Man glömmer att det är trots allt är ett av världens äldsta kvinnoyrke.. det försvinner med andra ord inte för att man säger att det är fult och ens om man gör det olagligt. och så länge vi har nuvarande stolle situatation där köpandet är olagligt men fnaskandet är lovligt så nej det försvinner inte.. ju mer man jagar det desto mer döljs det och försvinner dit ingen ser...och desto farligare blir det då det plötsligt inte är på hotellet utan det flyttar till alla möjliga diskretare platser.. likt annan olaglig aktivitet...
Så länge det finns behov ,så finns det både säljare och köpare.. och sexdrift är väl trots allt en av människans starkaste drifter..
när sprit var förbjudet upphörde det verkligen.. nix det blev bara lite svårare och mer pengar i det.. samma är det tyvärr med allt oavsett om vi pratar sexköp knark cigaretter eller alkohol eller nåt annat som folk har svårt att låta bli...
Nej jag tycker inte det är bra eller lämpligt att det fnaskas och köps sex men samtidigt så kan man undra om nuvarande val av lagstiftning egentligen löser nåt . har danska vänner och släkt och där har man ju rätt roligt åt svenska val i dom här frågorna och hur en vettig saklig samhällsbebatt helt kör i diket av vissa åsikter som ingen törs bemöta för det är politiskt självmål att sakligt fundera på helheten i dom här frågorna och vad forskning på ämnet visar att vänsterkvinnornas åsikter i dom här frågorna som låtits leda debatten och fått det på deras sätt fast det egentligen inte fungerar speciellt bra...och egentligen inte alls följer den forskning som finns på ämnet..
utan istället fokuserar helt på att alla män är svin och alla stackars kvinnor som säljer sex är trafficking offer som kidnappats från nått fattigland och där nån man tar alla hennes pengar...Det är ju inte riktigt hela bilden om man söker lite mer info i frågorna och inte läser på svenska sidor där infon är skriven av jämstäldhetsmyndigheten och liknande sidor där åsikten snarare följer viss idelogi än verklig forskning på ämnet...
Men i sverige har vi ju problem att prata om svåra ämnen som upprör ovasett om det är politik eller går till dom lite svårare sexköp , droger, invandring och vill man sen prata om brottslighet av vissa typer där invandrare är huvudgrupp så skriks det rassist innan man ens hunnit fått ut hela meningen...😂
Vi skulle behöva gå en kurs både hos finnar och danskar där en mycket mer förståndig och vuxen debatt förs i ämnen som inte går att diskutera här utan att vissa vrålande galningar tillåts ta över och styra ställa och förstöra vidare debatt i ämnet..
Absolut. Det normala är att förbjuda det man vill få stopp på. Det kan ha stor inverkan och minska det rejält men att få ner det till 0 går naturligtvis inte.P polaris78 skrev:
Men när det gäller prostitution är det tillåtet att sälja i Sverige. Så man kan ju utgå från att lagstiftaren faktiskt inte vill att verksamheten skall upphöra. En indikation på att media är inne på samma linje är väl att de har bytt ut ordet "prostituerad" mot "sexarbetare".
Vill man få stopp på försäljningen, eller åtminstone begränsa den, går det knappast utan förbjuda den.
Klicka här för att svara