1 870 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Vilket sågbord till en Makita DLS713?
Håller på med altanbygge och köpte en kap/gersåg utan att helt tänka på bord/stativ. Nu när jag kollat har jag hittat lite olika bord på Jula och de andra lågpriskedjorna, men maxlängden verkar ligga på typ 2 meter, skulle gärna haft något lite längre.
Finns det några prisvärda bord eller stativ, med eller utan eluttag jag bör titta på? Gärna sånt som normalt finns på lager hos Beijer eller XL (eller internetbutiker med snabb leverans).
Har tittat på Makitas egna bord, DEAWST05, men även det har bara 2.7 meters stöd. Det är också dyrt, visserligen till del för att det är så pass portabelt, men jag hade tänkt lägga max 1500,- (gärna mindre) och portabiliteten spelar ingen roll för min del då jag har massor av plats.
Finns det några prisvärda bord eller stativ, med eller utan eluttag jag bör titta på? Gärna sånt som normalt finns på lager hos Beijer eller XL (eller internetbutiker med snabb leverans).
Har tittat på Makitas egna bord, DEAWST05, men även det har bara 2.7 meters stöd. Det är också dyrt, visserligen till del för att det är så pass portabelt, men jag hade tänkt lägga max 1500,- (gärna mindre) och portabiliteten spelar ingen roll för min del då jag har massor av plats.
Redigerat:
Då ingen hade några kommentarer slutade det med att jag beställde ett Bosch GTA 3800. Mest för att jag fick det för ett pangpris men också eftersom det tillåt en mycket bättre arbetslängd än de andra jag hittade.
Grattis till ett bra bord. Tror definitivt du kommer bli nöjd. Anledningen till att jag inte rekommenderade det innan var att jag trodde det låg utanför budgeten. Men det är ett bra bord även om det finns lite förbättringspotential i en del detaljer.emigrating skrev:
Klicka här för att svara