Byggahus.se
S SueCia skrev:
o jag kommer aldrig förstå de som hellre bor i knarrande gamla hus med en historia av felaktiga tillbyggnader, dålig isolering och fuktskador :)
Man behöver ju inte köpa huset om man inte orkar fixa en ful utbyggnad

• Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Bostadspriserna antyder att inte alla tycker som du. Men strunt i innerstan eftersom att det här ändå i mycket är ett husfokuserat forum, något konstigt är det ändå med att exploateringszonen för Stockholm nu delvis ligger 5–6 mil från centrum. Så tätt är det inte längre in. I alla fall inte i alla delar.
Felet ligger i hur boendet ser ut med loftgångshus och dåliga lösningar för bil o handel service

S
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Man behöver ju inte köpa huset om man inte orkar fixa en ful utbyggnad
ful? Fula saker är väl ändå en bagatell? Jag tänker på alla byggfel när man bygger ut med en standard som inte är applicerbar på husets befintliga t.ex

S SueCia skrev:
ful? Fula saker är väl ändå en bagatell? Jag tänker på alla byggfel när man bygger ut med en standard som inte är applicerbar på husets befintliga t.ex
Varför köpa ett hus med nedslag på besiktningen? Samma sak.

Edit: 100 procent av alla nybyggen är fuskbygge

• Haha
Kallebo
  • Laddar…
S
Varför köpa ett hus med nedslag på besiktningen? Samma sak.

Edit: 100 procent av alla nybyggen är fuskbygge
varför förlita sig på en besiktningsman? Känns rätt dumt när det handlar om så mycket pengar.

S SueCia skrev:
varför förlita sig på en besiktningsman? Känns rätt dumt när det handlar om så mycket pengar.
Inte alla säljare som låter potentiella köpare ränna runt objektet i tid och otid. Jaja, det blir bra det. Nu ska jag dra en lina och sedan lite ostron på det....

• Gilla
guggen och 1 till
  • Laddar…
S
Inte alla säljare som låter potentiella köpare ränna runt objektet i tid och otid. Jaja, det blir bra det. Nu ska jag dra en lina och sedan lite ostron på det....
om man som säljare inte låter köparen uppfylla sin undersökningsplikt kan man nog glömma att sälja huset.

Vi ses i dimman då!

De syns från hela birkastan/rödabergen, gräsliga byggen. Och de är inte ensamma tyvärr, dock är de väl högre en de flesta andra som tur är. Finns andra höga byggen dock som tex scandic continental, nu är ju det området redan totaltförstört men blir ju inte bättre av nya skitfula byggen.
Om du vill äga din utsikt är ju Stockholms innerstad fel plats.
Jag kan förstå tanken att man vill att allt ska vara som det alltid varit, jag växte upp ett stenkast från där tornen vid torsplan byggs och är inte störtnöjd med dom själv (torsplan fanns ju inte ens som begrepp då). Men att på riktigt tro att saker bara ska förbli för att du minsann köpt en promille av Stockholms innerstad, rätt naivt va?

Förövrigt så kan man tänka sig att de rika fnyste åt huset du bor i när det byggdes.

• Gilla
Morgonskiftet och 2 till
  • Laddar…
P pjkw skrev:
Om du vill äga din utsikt är ju Stockholms innerstad fel plats.
Jag kan förstå tanken att man vill att allt ska vara som det alltid varit, jag växte upp ett stenkast från där tornen vid torsplan byggs och är inte störtnöjd med dom själv (torsplan fanns ju inte ens som begrepp då). Men att på riktigt tro att saker bara ska förbli för att du minsann köpt en promille av Stockholms innerstad, rätt naivt va?

Förövrigt så kan man tänka sig att de rika fnyste åt huset du bor i när det byggdes.
Jag skiter fullständigt i torsplan, ett skithål, men det hade nog byggts något vidrigt modernt hur som helst. Det är inte grejen. Utan att den syns från hela Vasastan som är problemet.

edit: Mao vi hade inte haft denna diskussion om de byggt ett fult modernt hus som var lika högt som de andra fula husen runt torsplan

Jag skiter fullständigt i torsplan, ett skithål, men det hade nog byggts något vidrigt modernt hur som helst. Det är inte grejen. Utan att den syns från hela Vasastan som är problemet.

edit: Mao vi hade inte haft denna diskussion om de byggt ett fult modernt hus som var lika högt som de andra fula husen runt torsplan
Torsplan är ju bara ett av många byggen du nämnt i tråden.
Som sagt, fel plats att bosätta sig på om du vill äga din utsikt.

Och återigen som sagt, när huset du bor i byggdes satt det säkert någon surgubbe i en anrik träkåk som hyttade med näven.

• Gilla
Morgonskiftet och 3 till
  • Laddar…
P pjkw skrev:
Torsplan är ju bara ett av många byggen du nämnt i tråden.
Som sagt, fel plats att bosätta sig på om du vill äga din utsikt.

Och återigen som sagt, när huset du bor i byggdes satt det säkert någon surgubbe i en anrik träkåk som hyttade med näven.
Du är inte säker någonstans såhär horribelt såg huset mitt emot ut i min gamla 1800-talsvåning på östermalm

upload_2020-5-6_0-15-10.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Äh.
I framtiden kommer dom "fula" byggena vara fina och nästa moderna monument vara förfulande ;)

• Gilla
  • Haha
MetteKson och 3 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
T TheGame skrev:
Äh.
I framtiden kommer dom "fula" byggena vara fina och nästa moderna monument vara förfulande ;)
Nä, nu rör du ihop korrelation och kausalitet. Vi människor är rätt simpla varelser som gillar symmetri och elegans i byggnaderna. Det krävs en rejäl arkitektutbildning för att lära sig av med sådan natur.

• Gilla
  • Haha
Riemann och 2 till
  • Laddar…
Du är inte säker någonstans såhär horribelt såg huset mitt emot ut i min gamla 1800-talsvåning på östermalm

[bild]
Förstår inte riktigt poängen, för att det finns (i dina ögon) fulare hus, så kan ingen annan tycka att huset du bor i är fult eller var fult när det byggdes? Det saknar ju helt logik.

Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Nä, nu rör du ihop korrelation och kausalitet. Vi människor är rätt simpla varelser som gillar symmetri och elegans i byggnaderna. Det krävs en rejäl arkitektutbildning för att lära sig av med sådan natur.
Ja skönheten i stalinistiska monument som tornen som arkitekt Wolodarski våldtagit Thorsplan med kommer inte att uppskattas!!!
Wennergrenscenter är ett exempel som visar hur illa det är med höga byggnader i en stad som Stockholm !
Politiskt försöker dårarna att bygga högt på 55 breddgraden med kraftiga skuggor tätt utan ljus!

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.