24 032 läst · 296 svar
24k läst
296 svar
Majoritet i storstaden har inte råd med nyproducerad bostad
Renoverare
· Stockholm
· 18 154 inlägg
Felet ligger i hur boendet ser ut med loftgångshus och dåliga lösningar för bil o handel serviceNötegårdsgubben skrev:
Bostadspriserna antyder att inte alla tycker som du. Men strunt i innerstan eftersom att det här ändå i mycket är ett husfokuserat forum, något konstigt är det ändå med att exploateringszonen för Stockholm nu delvis ligger 5–6 mil från centrum. Så tätt är det inte längre in. I alla fall inte i alla delar.
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 4 792 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 4 792 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 154 inlägg
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 4 792 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 4 792 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 154 inlägg
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 4 792 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 4 792 inlägg
om man som säljare inte låter köparen uppfylla sin undersökningsplikt kan man nog glömma att sälja huset.AndersMalmgren skrev:
Vi ses i dimman då!
Om du vill äga din utsikt är ju Stockholms innerstad fel plats.AndersMalmgren skrev:
Jag kan förstå tanken att man vill att allt ska vara som det alltid varit, jag växte upp ett stenkast från där tornen vid torsplan byggs och är inte störtnöjd med dom själv (torsplan fanns ju inte ens som begrepp då). Men att på riktigt tro att saker bara ska förbli för att du minsann köpt en promille av Stockholms innerstad, rätt naivt va?
Förövrigt så kan man tänka sig att de rika fnyste åt huset du bor i när det byggdes.
Renoverare
· Stockholm
· 18 154 inlägg
Jag skiter fullständigt i torsplan, ett skithål, men det hade nog byggts något vidrigt modernt hur som helst. Det är inte grejen. Utan att den syns från hela Vasastan som är problemet.P pjkw skrev:Om du vill äga din utsikt är ju Stockholms innerstad fel plats.
Jag kan förstå tanken att man vill att allt ska vara som det alltid varit, jag växte upp ett stenkast från där tornen vid torsplan byggs och är inte störtnöjd med dom själv (torsplan fanns ju inte ens som begrepp då). Men att på riktigt tro att saker bara ska förbli för att du minsann köpt en promille av Stockholms innerstad, rätt naivt va?
Förövrigt så kan man tänka sig att de rika fnyste åt huset du bor i när det byggdes.
edit: Mao vi hade inte haft denna diskussion om de byggt ett fult modernt hus som var lika högt som de andra fula husen runt torsplan
Torsplan är ju bara ett av många byggen du nämnt i tråden.AndersMalmgren skrev:
Jag skiter fullständigt i torsplan, ett skithål, men det hade nog byggts något vidrigt modernt hur som helst. Det är inte grejen. Utan att den syns från hela Vasastan som är problemet.
edit: Mao vi hade inte haft denna diskussion om de byggt ett fult modernt hus som var lika högt som de andra fula husen runt torsplan
Som sagt, fel plats att bosätta sig på om du vill äga din utsikt.
Och återigen som sagt, när huset du bor i byggdes satt det säkert någon surgubbe i en anrik träkåk som hyttade med näven.
Renoverare
· Stockholm
· 18 154 inlägg
Du är inte säker någonstans såhär horribelt såg huset mitt emot ut i min gamla 1800-talsvåning på östermalmP pjkw skrev:

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 21 197 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 21 197 inlägg
Nä, nu rör du ihop korrelation och kausalitet. Vi människor är rätt simpla varelser som gillar symmetri och elegans i byggnaderna. Det krävs en rejäl arkitektutbildning för att lära sig av med sådan natur.T TheGame skrev:
Förstår inte riktigt poängen, för att det finns (i dina ögon) fulare hus, så kan ingen annan tycka att huset du bor i är fult eller var fult när det byggdes? Det saknar ju helt logik.AndersMalmgren skrev:
Ja skönheten i stalinistiska monument som tornen som arkitekt Wolodarski våldtagit Thorsplan med kommer inte att uppskattas!!!Claes Sörmland skrev:
Wennergrenscenter är ett exempel som visar hur illa det är med höga byggnader i en stad som Stockholm !
Politiskt försöker dårarna att bygga högt på 55 breddgraden med kraftiga skuggor tätt utan ljus!