Älskart! Får mig att tänka på jättestora vedkubbar

• Gilla
Rdna
  • Laddar…
Jag också. Hade de fått till ett runt tak också så hade det ju varit Barbabapas hus, mitt favvohus alla kategorier. :)

• Gilla
Rdna och 1 till
  • Laddar…
Annorlunda hus helt klart, passar nog inte alla och absolut inte mig.

Fröjd för ögat otroligt fint , tror inte huset passar så många att bo i.
Skulle inte tacka nej till huset som sommarstuga.

B
Intressant hus, smälter bra in i omgivningen. Lite fundersam på fasaden efter mer än 30 år i byggbranschen skulle jag kanske inte lämna barken kvar på stammarna, men han har säkert något knep även för det, så att inte maskar och insekter också bygger runda bon

Snyggt och mycket vackert inplacerat i naturen men, varför allt det vita inomhus och hur ser taket ut? Vi har ju väldigt tuffa byggregler i Sverige.
Men, högt betyg för ett vackert och härligt hus.

En svensk variant vore intressant att se. Kanske en parstuga med entrehall eller gång emellan? För såna här marker finns ju gott om runtom i landet. Exempelvis i Lappland och alla skogslänen. Även om det är strängare markfrost. Jag tror det är viktigt att skorstenen placeras mitt i byggnaden, så inte huset tippar. Eller så har de haft vulkansten eller lätttbetong, som inte är så tungt. Allra enklast är nog en skorsten i plåt. Alla handläggare skulle flockas runt en sån här ansökan!. Mvh, PerOF

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.