K
OK. Så, Logano, det finns alltså inga krav för detta? Vilken lösning verkar då bäst, att den sitter på gångjärnssidan och har knappen närmast dörren, eller den andra? Alltså på låssidan av dörren och att uttaget hamnar före knappen. Tycker det vore så irriterande. Dels för att den inte sitter närmast och dels för att det inte går att ha någon kontakt i över natten för att då nästa dag skymma knappen nästan helt.

fattar dilemmat men förstår inte varför du inte skaffar en annan variant som passar för placeringen.
Man ser ett problem men försöker lösa det genom att tvångsmässigt använda befintlig utrustning. Snålheten bedrar visheten!!
Genom att identifiera problemet som du gjort, sedan välja ett uttag/kontaktdon som passar efter förutsättningarna borde ge bra betyg, om jag varit lärare dvs.

/Sture

Verkligen dumt att sätta på gångjärnssidan, blir ju hur krångligt som helst att tända.

Det finns inga krav på detta! Bara en svensk standard som man bör följa.
Jag skulle absolut sätta strömbrytaren på låssidan även fast det i det här fallet blir lite avigt. Det är ännu värre med det andra alternativet.

Nog om detta va??

K
Vill helst inte blanda med andra komponenter när jag redan har köpt en serie av samma märke/modell. Ok, tack för svaren. Jag sätter den helt enkelt på låssidan då, även om det blir lite avigt!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.