Ja det gör den. Om du inte avbryt genom att t ex lyfta eller stanna den. Men tänk också på att den ska knalla tillbaks till stationen inför varje nytt område för att sedan köra ut dit. Det blir mycket spår i gräsmattan eftersom den alltid kör längs begränsningkabeln. Som du kanske vet redan så kör den ju inte hela tiden i det område du angett, det är bara startpunkten där den kliver av slingan o börjar klippa. Efter det kan den irra helt godtyckligt som vanligt. Så är det på många eller de flesta klippare.

• Gilla
Peter Karlsson3
  • Laddar…
Hallå! Har precis köpt en begagnad E1800 2020 års modell som knapt är använd. Den har version v.1.2.0 så behöver uppdatera den. Gjorde ett försök igår men misslyckades att koppla ihop telefonen med den. Misstänker att mitt wifi inne inte blir tillräckligt starkt ute i garaget där roboten nu står..

Har en gräsmatta på 1100kvm. Vart tycker ni man ska placera laddstationen? Vid de gula prickarna har jag tillgång till el. Hur vet man att den kommer klippa både framsida och baksida lika mycket?

• Satellitbild över ett bostadshus med markerad gräsmatta och el-tillgänglighet för robotgräsklippare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tror att båda startpunkterna skulle funka, men hade nog valt den i hörnet nederst. Laddstationen ska då vara vänd så att klipparen går ut uppåt i bild, längs med husen. Gör bara en yta, välj startpunkt några meter utanför laddstationen. Klipparen kommer absolut att klippa överallt på tomten.

För anslutning till telefon o WIFI måste du följa instruktionsboken exakt. Exakt, inte ett tryck på egen hand... Sen tycker inte klipparen om 5GHz nätet, man brukar kunna välja hemma. Det går ju också att köra allting direkt från klipparen om du vill komma igång snabbt. Du vet säkert redan bästa tipset, köp en riktigt bra begränsningkabel och vattentäta skarvstycken.

Hej igen allihopa. Min lyfco 1750 har ändå fungerat helt okej. Men nu helt plötsligt stod den bara och tjöt i laddstationen. Och vad jag än gör nu så tjuter gräsklipparen. Hittar inget i manualen som förklarar felet. Det är alltså gräsklipparen som tjuter, inte laddstationen.

Det märkliga är att gräsklipparen fungerar som vanligt, det enda är bara att den tjuter sådär hela tiden vilket är jobbigt och oroande att nått går sönder på riktigt.

Nån som känner igen problemet? Vet att dagen innan sköt min dotter vatten på klipparn innan jag stoppade henne, kan det orsaka nån kortslutning typ?

Cahlis Cahlis skrev:
Även om du inte ska använda områdesklippning, så måste område 1 vara valt. Hela tomten blir då område 1. Gör en startpunkt på första lämpliga raksträcka efter att den kört ut från laddstationen. Spara, Tänk på att laddstationen måste vara vänd så att klipparen kör medurs när den kör in i laddaren. När du gör områden så kör den alltså åt andra hållet, dvs moturs. Jag har en 1800 men det mesta är nog detsamma. För övrigt är manualen ofta helt korrekt. Men kanske lite kortfattad. Det står vad du ska göra men det står inte vad du inte ska göra! Alltså gör exakt som det står i manualen - inte mer o inte mindre.
Hur lång tid ska man sätta på varje dag? Vilka inställningar har du?

Sonesson99 Sonesson99 skrev:
Hur lång tid ska man sätta på varje dag? Vilka inställningar har du? Finns ju ingenstans man sätter på roboten att starta schema. Drar den igång automatiskt när man ställt in tid varje dag? Går ju bara starta Auto och inget annat. Behöver verkligen din hjälp

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.