U
Hej,
Lutade golvet i sovrummet idag med gammeldags vitpigmenterat lut.

Hann 90% av rummet och fick slut på lut när det var ca 3kvm kvar. Halva rummet är också väldigt snålt behandlat i hopp om att det skulle räcka.

Söndag och färgaffären hade stängt så körde på så långt det gick utan att kunna köpa mer.

Nu till min fråga, hur gör jag nu när jag ska fortsätta?
-Bara börja pensla där jag slutade, fast att det torkat? (det är inte så känsligt för flammor)
-Slipa av golvet och luta om hela? (Det blir garanterat flammor om man startar och slutar)
-Luta det jag först missade och sen luta hela en omgång 2? (Läste tips i någon annan tråd där man arbetade bort flammig lutning genom en andra omgång)

Andra förslag?

Patrik440
U Utsliten och utdömd skrev:
Hej,
Lutade golvet i sovrummet idag med gammeldags vitpigmenterat lut.

Hann 90% av rummet och fick slut på lut när det var ca 3kvm kvar. Halva rummet är också väldigt snålt behandlat i hopp om att det skulle räcka.

Söndag och färgaffären hade stängt så körde på så långt det gick utan att kunna köpa mer.

Nu till min fråga, hur gör jag nu när jag ska fortsätta?
-Bara börja pensla där jag slutade, fast att det torkat? (det är inte så känsligt för flammor)
-Slipa av golvet och luta om hela? (Det blir garanterat flammor om man startar och slutar)
-Luta det jag först missade och sen luta hela en omgång 2? (Läste tips i någon annan tråd där man arbetade bort flammig lutning genom en andra omgång)

Andra förslag?
Nä tyvärr, inga förslag från mig för jag tänkte på något annat..

Förpackning med texten "Luta Själv lutfisken", innehållande kalk och soda för beredning av lutfisk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.