Byggahus.se
Har nyligen köpt kyl och frys från Samsung. Maskinerna lutar för att dörrarna ska stängas automatiskt. Nu till mitt bekymmer - då jag har två sidopaneler som inte riktigt räcker till på djupet så sticker maskinerna ut. Och tycker även att det ser lite udda ut när de lutar så, så undrar nu vad man kan göra för att helt enkelt ställa maskinerna rakt. Baka köra in en träbit under hjulen? Det är ju ganska vanligt med Samsung vad jag förstår, så hur har ni andra gjort?
 
  • Öppen dörr till ett rum, parkettgolv, grå vägg, modern inredning, dörrkarm synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R
J Joesoes skrev:
Har nyligen köpt kyl och frys från Samsung. Maskinerna lutar för att dörrarna ska stängas automatiskt. Nu till mitt bekymmer - då jag har två sidopaneler som inte riktigt räcker till på djupet så sticker maskinerna ut. Och tycker även att det ser lite udda ut när de lutar så, så undrar nu vad man kan göra för att helt enkelt ställa maskinerna rakt. Baka köra in en träbit under hjulen? Det är ju ganska vanligt med Samsung vad jag förstår, så hur har ni andra gjort?
Har den inga justerbara fötter?
 
R Rejäl skrev:
Har den inga justerbara fötter?
Jo, men de har jag ställt ner så mycket det går. Lutar ändå :(
 
R
J Joesoes skrev:
Jo, men de har jag ställt ner så mycket det går. Lutar ändå :(
Det finns inga i bak?
 
R Rejäl skrev:
Det finns inga i bak?
Inte vad jag kan se. Är dessa två jag har.

Samsung kylskåp RR39C7BC6S9/EF
Samsung frys RZ32C7BB6S9/EF
 
R
J Joesoes skrev:
Inte vad jag kan se. Är dessa två jag har.

Samsung kylskåp RR39C7BC6S9/EF
Samsung frys RZ32C7BB6S9/EF
Om det inte finns något justerbart så får du lägga någon tunnare list eller likvärdigt i bakkant…
 
R Rejäl skrev:
Om det inte finns något justerbart så får du lägga någon tunnare list eller likvärdigt i bakkant…
Har i och för sig några bitar golvlist över som jag kan sätta dit. Men är det så man brukar göra i dessa fall?
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
R
J Joesoes skrev:
Har i och för sig några bitar golvlist över som jag kan sätta dit. Men är det så man brukar göra i dessa fall?
Det blir bra👍
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.