Är det inte så att du delvis kan använda ditt tätskikt tillsammans med maxits duk. Vidare om du har gjuten platta på mark, så borde det vara OK att endast köra rollat tätskikt. Men jag är inte så insatt i Maxits system, men det kan ju vara värt att kolla upp.
/PP
/PP
Yes.. verkar som om lite av min 554 kan andvändas.. men det handlar om ett badrum på 2ndra våningenHalogen skrev:
så det skiter sig med gjuten platta .....
Flytet kan du använda. Det är bara tätskikt och fix som är system som ska vara från samma. Tänk dock på att flytspackel är en färskvara. 6 månader från tillverkning.partantons skrev:
Är det något mer än kromhalten som förändras? Dvs, förändras hållfastheten radikalt? De produkter jag har sett som mer specar hållbarhet skriver att det är kromhalten som kan garanteras i sex månader efter tillverkningsdatum.ktm250 skrev:
Jag kikade en ggn till på mina maxit flytspackel påsar.... Vi köpte dessa varor Nov 2007 det visade sig att
flytspacklet hade en tillverknings datum på 23 maj 2007, vilket innebar att med 6 månaders hållbarhet så hade jag dryga 10 dagar på att lägga detta from datumet jag tog varorna hem.
Vi tog kontakt med affären nu när vi i feb. skulle börja renoveringen och dom hävdade att det gick att andvända så länge det inte var stelnat klumpigt etc.... om det var klumpigt etc skulle vi få nya säckar.. varjefall..
Jag slog maxit en signal, och... dom hävdar att det bara är 6 månaders hållbarhets tid på spacklet....
Så status que.... Jag åkte till en konkurernade affär och köpte 6 nya säckar av ett annat fabrikat....
*SUCK*
flytspacklet hade en tillverknings datum på 23 maj 2007, vilket innebar att med 6 månaders hållbarhet så hade jag dryga 10 dagar på att lägga detta from datumet jag tog varorna hem.
Vi tog kontakt med affären nu när vi i feb. skulle börja renoveringen och dom hävdade att det gick att andvända så länge det inte var stelnat klumpigt etc.... om det var klumpigt etc skulle vi få nya säckar.. varjefall..
Jag slog maxit en signal, och... dom hävdar att det bara är 6 månaders hållbarhets tid på spacklet....
Så status que.... Jag åkte till en konkurernade affär och köpte 6 nya säckar av ett annat fabrikat....
*SUCK*
Du kan garanterat använda dessa i 12 månader, spackel består av chromreducerad portlandcement och sand.
Flytegenskapen kan sjunka något vid lång lagring, och torkningen kan ta lite längre tid, men hållfasthet blir bra oavsett.
MvH jawen
Flytegenskapen kan sjunka något vid lång lagring, och torkningen kan ta lite längre tid, men hållfasthet blir bra oavsett.
MvH jawen
Tror fan jag fuskar och kör med mina 550+554 får väl säga att badrummet renoverades för ett år sen, tror nog tätskiktet är helt ok ändå. Kanske viktigare att köra med dom nya skivorna (åtminstånde i duschen) och sedan se till att ha bra ventilation???
Klicka här för att svara