8 485 läst ·
23 svar
8k läst
23 svar
lurad????
Sida 1 av 2
köpte i november material för att renovera mitt badrum,
på pekade att jag ville ha godkänt materiel enl dom nya reglerna från bkr.
Visst givetvis tyckte säljaren på en större kakel butik i göteborg, nu när jag
har fått tid att ta mig an renoveringen så märker jag när ja kikade på bkr´s
hemsida att de tätskick jag fått med inte är godkända??...tror jag..
Nån som vet om
Maxit Sepro 554 är godkänt??.. det är de tätskickt jag fick med...
Kikade på bkrs sida på godkända system men hittar det inte där.
// kalle
najs.. Då vart man lurad med andra ord, undrar vad som dom säger om jag försöker lämna tillbaka grejjer na nu efter snart 4,5 månad,,,,
Bra att man tror att man kan lita på en av de största kakel butikerna i göteborgs området..
funderar nästan på att säga vilken det är för att hindra andra för att inte bli lurade
Bra att man tror att man kan lita på en av de största kakel butikerna i göteborgs området..
funderar nästan på att säga vilken det är för att hindra andra för att inte bli lurade
Nej det är riktigt svårt att sammanfatta verkar det som,
men hur som .. jag får ringa och skälla ut dom imorgon inte för dettroligen hjälper men kanske lugnar ner mig lite och
känns lite bättre än att bara förlora 4000:- ut till inget...
Nån som vet eller har förståt om nu mitt maxit fix samt fog inte får andvändas ihop med , låt säga att jag köper ett annat GODKÄNT system typ " lip " ???? .. antar att det torde gå men att man inte får blanda olika fabrikat i
tätskicket
men hur som .. jag får ringa och skälla ut dom imorgon inte för dettroligen hjälper men kanske lugnar ner mig lite och
känns lite bättre än att bara förlora 4000:- ut till inget...
Nån som vet eller har förståt om nu mitt maxit fix samt fog inte får andvändas ihop med , låt säga att jag köper ett annat GODKÄNT system typ " lip " ???? .. antar att det torde gå men att man inte får blanda olika fabrikat i
tätskicket
Tätskikt och fix ska vara av samma fabrikat. Fog är valfritt. Vill du inte köpa nytt fix så kan du ju köpa maxits godkända system med duken, men vill du promt ha ett rollat system som klarar kravet på 1 miljon så får du kika på t.ex. LIP.
Man ska inte blanda fabrikat nej.
Du köpte det under premisser att det skulle vara godkänt och det uppfyllde inte kravet. Solklart reklamationsfall. Muntligt löfte är lika gott som skriftligt, tyvärr svårare att bevisa.
Du köpte det under premisser att det skulle vara godkänt och det uppfyllde inte kravet. Solklart reklamationsfall. Muntligt löfte är lika gott som skriftligt, tyvärr svårare att bevisa.
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
Bara för att klargöra: det är väl så att det fortfarande är tillåtet att göra enligt det gamla systemet, de två metoderna ´löper väl paralellt under ett år, till det blir förbjudet att göra enligt gamla systemet, och det är väl i sommar nån gång som året gått?
Vad gäller ang flytspackel???... har ju fått med levererat maxits 644 spackel för att flyt spackla..ktm250 skrev:
gäller det samma regler här??. ej olika fabrikat?