:mad:Hej!

köpte i november material för att renovera mitt badrum,
på pekade att jag ville ha godkänt materiel enl dom nya reglerna från bkr.

Visst givetvis tyckte säljaren på en större kakel butik i göteborg, nu när jag
har fått tid att ta mig an renoveringen så märker jag när ja kikade på bkr´s
hemsida att de tätskick jag fått med inte är godkända??...tror jag..
Nån som vet om

Maxit Sepro 554 är godkänt??.. det är de tätskickt jag fick med...
Kikade på bkrs sida på godkända system men hittar det inte där.

// kalle

K
Beror ju lite på. Serpo 554 är ju endast en komponent i ett system. Vad har du för underlag och vad har du köpt för flera komponenter? Serpo 554 ensam är bara en produkt bland många.

Sepro 550 som grund / primer antar jag ..
sedan z-line i alla skarvar

K
Alltså det rollade systemet och det uppnår inte ånggenomgångsmotståndet på 1 miljon.

najs.. Då vart man lurad med andra ord, undrar vad som dom säger om jag försöker lämna tillbaka grejjer na nu efter snart 4,5 månad,,,,

Bra att man tror att man kan lita på en av de största kakel butikerna i göteborgs området..
funderar nästan på att säga vilken det är för att hindra andra för att inte bli lurade

Ang. de nya reglerna så vet ingen ett skit så kan man sammanfatta det hela.

v-g skrev:
Ang. de nya reglerna så vet ingen ett skit så kan man sammanfatta det hela.
Instämmer (tyvärr) helt.

Nej det är riktigt svårt att sammanfatta verkar det som,
men hur som .. jag får ringa och skälla ut dom imorgon inte för dettroligen hjälper men kanske lugnar ner mig lite och
känns lite bättre än att bara förlora 4000:- ut till inget...

Nån som vet eller har förståt om nu mitt maxit fix samt fog inte får andvändas ihop med , låt säga att jag köper ett annat GODKÄNT system typ " lip " ???? .. antar att det torde gå men att man inte får blanda olika fabrikat i
tätskicket

K
Tätskikt och fix ska vara av samma fabrikat. Fog är valfritt. Vill du inte köpa nytt fix så kan du ju köpa maxits godkända system med duken, men vill du promt ha ett rollat system som klarar kravet på 1 miljon så får du kika på t.ex. LIP.

Man ska inte blanda fabrikat nej.

Du köpte det under premisser att det skulle vara godkänt och det uppfyllde inte kravet. Solklart reklamationsfall. Muntligt löfte är lika gott som skriftligt, tyvärr svårare att bevisa.

Snailman
Bara för att klargöra: det är väl så att det fortfarande är tillåtet att göra enligt det gamla systemet, de två metoderna ´löper väl paralellt under ett år, till det blir förbjudet att göra enligt gamla systemet, och det är väl i sommar nån gång som året gått?

Nej inte ang fuktspärren..???..den gick väl i kraft 2007-07 ?? tror jag .. det är gips skivorna som är parralellt?

ktm250 skrev:
Tätskikt och fix ska vara av samma fabrikat. Fog är valfritt. Vill du inte köpa nytt fix så kan du ju köpa maxits godkända system med duken, men vill du promt ha ett rollat system som klarar kravet på 1 miljon så får du kika på t.ex. LIP.
Vad gäller ang flytspackel???... har ju fått med levererat maxits 644 spackel för att flyt spackla..
gäller det samma regler här??. ej olika fabrikat?

Flyt kan du ta vilket du vill.

okey .. en liten ljusning i all missär med andra ord =)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.