jobbigt att hålla på med fällor tycker jag så vi kör på gift istället

S
M maria01 skrev:
Hur får du tag på det? Är du jordbrukare eller annat?
Vilket medel fabrikat.

Jag hittar inget på marknaden- senast jag tittade ( för några år sen)

S styren skrev:
Hur får du tag på det? Är du jordbrukare eller annat?
Vilket medel fabrikat.

Jag hittar inget på marknaden- senast jag tittade ( för några år sen)
amazon ebay brukade köpa med mig på semestern med övriga eu har gift

S
M maria01 skrev:
amazon ebay brukade köpa med mig på semestern med övriga eu har gift
Roligt att prata med ett seriöst proffs! :-)
Viket märke valde du. Det får ju vara någorlunda miljövänligt

S styren skrev:
Roligt att prata med ett seriöst proffs! :-)
Viket märke valde du. Det får ju vara någorlunda miljövänligt
sök på

Rodenticide​

C
M maria01 skrev:
Det är därför man skall köra på fällor av "klädnypemodell" där man bara klämmer ihop bakänden för att öppna den.
Så jäkla mycket smidigare och mindre "farligt" att hantera.
Typ supercat och diverse no-name-varianter som bygger på samma princip.

C cpalm skrev:
Det är därför man skall köra på fällor av "klädnypemodell" där man bara klämmer ihop bakänden för att öppna den.
Så jäkla mycket smidigare och mindre "farligt" att hantera.
Typ supercat och diverse no-name-varianter som bygger på samma princip.
så farligt är det inte

C
M maria01 skrev:
så farligt är det inte
Det var lite skämtsamt uttryckt, men det är inte jättekul när den smäller igen på fingret när man skall gillra den.

Råttgift/musgift är förbjudet att använda för privatpersoner och får bara användas kontrollerat av personer med utbildning och behörighet. Meeeeen det är mycket i vardagen man inte får göra 😁 vill man ha det gratis kan man be skadedjursteknikern använda det (under begränsat tid dock)

• Haha
maria01
  • Laddar…
Kom på att jag själv har råttgift på vinden 😬😆 har dock skaffat katt nu så för hans hälsas skull ska jag plocka bort giftet i helgen.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Gift är sådär när de dör i något skrymsle i huset du inte kommer åt eller vet var det är. Fällor är bra och du har kontroll på vad som händer.

Alti Alti skrev:
Var inte katterna intresserade av mössen? (Annat än som lekkamrater?)
Britten var inte alls intresserad, den andra var en strålande jägare och nackade mössen omgående. Matte är dock måttligt intresserad av att ha döda möss på kudden så bur var ett bra alternativ.

Använder biltemas och de är alldeles förträffliga. Jag klämmer fast en mandel i ”gaffeln” och har inte haft en enda fälla där betet stulits. Sist jag var i torpet hade alla 16 fällor slagit igen, jackpot :)

• Gilla
Sågat
  • Laddar…
Jag tycker Giljotti fungerar väl när jag agnar dem med seg levain med lite nötkräm på.

Ylvali28 Ylvali28 skrev:
Vi har såna här med vippbräda inuti. Våra möss överlistade den också tills jag la betet under själva vippbrädan! Då var de tvungna att kliva ner för att nå.
Mina möss var smartare än så, de kunde öppna luckan sedan de ätit sig mätt. Satte upp en åtelkamera för att se hur de jobbade för brödfödan.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.