1 403 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Luktar förråd när jag eldar!?
Hej! Vi har en keddy insats hemma med en fläkt som kan slås på så att varmluften blåser ut, när man börjar elda så luktar det gammalt förråd, ungefär som kuddar, kläder etc kan göra när de legat i förrådet länge, en sån unken lukt, det luktar inget när kassetten är kall och man känner det heller inte när man eldat ett tag, vad kan detta bero på? Vi har inte bott i huset så länge och inte hunnit elda jättemkt än så länge. Går det att göra något åt det?
Jag har en likadan kassett från Keddy och jag kan bekrafta att det rör sig om damm. Om du kan komma komma åt ovanpå och bredvid kassetten, går den att dammsuga hjälpligt med en elementborste eller dylikt.C blivandehusägare skrev:Hej! Vi har en keddy insats hemma med en fläkt som kan slås på så att varmluften blåser ut, när man börjar elda så luktar det gammalt förråd, ungefär som kuddar, kläder etc kan göra när de legat i förrådet länge, en sån unken lukt, det luktar inget när kassetten är kall och man känner det heller inte när man eldat ett tag, vad kan detta bero på? Vi har inte bott i huset så länge och inte hunnit elda jättemkt än så länge. Går det att göra något åt det?
Jarlingar skrev:
Tack för era svar, fick även höra att det kan vara veden, när man eldar al eller asp, svårt att komma åt att dammsuga men ska prova lite iaf =)C Cider skrev:
Klicka här för att svara