Hej,
Har tröttnat på utedasset!
Vill ha en cinderella komfort men funderar på om lukt kan slå ner utomhus från ventilröret?
Den bästa placeringen för toan i huset skulle innebära att ventilröret går upp på taket precis i anslutning till altanen. Slår lukt ner på altanen?? Både pinsamt o tråkigt......
Likaså undrar jag om den alstrar några ljud?
Skulle vilja bygga ett litet toarum väggivägg med ett gästrum. Men blir gästerna störda nattetid??? Brummar den?
Jättetack för svar!!!!

S Slättkärr skrev:
Hej,
Har tröttnat på utedasset!
Vill ha en cinderella komfort men funderar på om lukt kan slå ner utomhus från ventilröret?
Den bästa placeringen för toan i huset skulle innebära att ventilröret går upp på taket precis i anslutning till altanen. Slår lukt ner på altanen?? Både pinsamt o tråkigt......
Likaså undrar jag om den alstrar några ljud?
Skulle vilja bygga ett litet toarum väggivägg med ett gästrum. Men blir gästerna störda nattetid??? Brummar den?
Jättetack för svar!!!!
Har en äldre Cinderella. Ja det slår ner lukt. Dock inte skitlukt utan mera en doft som påminner om cigarr/cigarill. Blir lite bättre när man nyss rengjort katalysator men återkommer efter ett tag. Vår cinderella används dock ej regelbundet och bara 30-40 dagar per år. Jag kan tro att det fungerar bättre när den används mer frekvent och hålls efter.

Tack, så snabbt svar!
Att rengöra katalysatorn....innebär det massor med jobb? El görs det lätt som en plätt?

Ganska lätt att göra ren skulle jag säga, lättare än det låter i beskrivningen.

Den brummar lite men med stängd dörr t badrummet (vägg i vägg m vårt sovrum) så störs inte vi iaf.

Ok. Verkar ju ok.
Tack

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.