Hej,
Håller på och sätter läkt för luftspalten i taket. Jag funderar dock på hur det borde göras i facken som har takfönster?
Jag har tre fack med takfönster men inget av facken är helt avstängda utan ser ut som på bilden. Är det bara att bygga luftspalten runt omkring utan kortligar så luften kan flöda förbi ordentligt?
Samma gäller väl för dom facken som har skorsten i sig?
Tack på förhand,
Tobias
Håller på och sätter läkt för luftspalten i taket. Jag funderar dock på hur det borde göras i facken som har takfönster?
Jag har tre fack med takfönster men inget av facken är helt avstängda utan ser ut som på bilden. Är det bara att bygga luftspalten runt omkring utan kortligar så luften kan flöda förbi ordentligt?
Samma gäller väl för dom facken som har skorsten i sig?
Tack på förhand,
Tobias
Ser bra ut, se bara till att luften kan strömma så obehindrat som möjligt från facket nedanför fönstret och uppåt. Kan även vara läge att välja en liten lösning för att separare luftspalten samt isoleringen så det inte är någon risk att luftspalten trycks ihop. Ingen klen lösning med papp mao utan mer masonit eller någon av de färdiga skivorna som finns
Klicka här för att svara

