Skulle det vara ett stort jobb att dränera runt källartrappan på egen hand? Behöver man gräva hela vägen ner till grunden etc. Resten av huset är dränerat, men det verkar inte ha gjorts något runt trappan. Funderar på att bygga tak över trappan eventuelt, men någon form av dränering behövs väl också
En bekant föreslog att enbart gräva ner plåt eller liknande en bit runt kanterna som leder bort vattnet, men den lösningen känns högst tveksam om det skulle räcka?