Hej vet inte om jag la inlägget rätt på en annan sida här ,provar här tycker det stämmer fasad jo tillägssisolerat och har liggande reglar sen mataki duk stående luftläkt sist glespanel att fästa stående panel med lock , huset är från 1921 så det är ingen förbindelse med vind utan bara spontad panel mot yttertak , men har har fått rådet att det skall vara öppet upptill ,men har inget att fästa brädfodringen i då jag vill rama in facken mellan takfötter o även runt de har dubbelreglat tanken var att lägga läkt o glespanel liggande över den , vill gärna ha svar mvh ul
första bild håller jag läkt som jag vill ha det ,andra som det är,vare sig det är ett modernt hus el äldre så finns inget att fästa i ,
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag måste väl ha en glespanel liggandes mot taket blir väldigt svårt med att fästa i annars, kan jag spika korta bitar stående vertikalt med 10 cm mellan och lägga en glespanel en cm ifrån tak ,mvhMatti_75 skrev:
Redigerat:
Ja det är 60 cc ,men hjälper inte om jag inte har något att spika i , om jag spikar bitar av luft läkt ,och fäster dom rakt ned ,som stöd , sen spikar en glespanel efter lutningen på tak ,med en glipa cm mot tak,Frerider skrev:
Klicka här för att svara