Hej alla!

Vi har precis flyttat in i en nybyggd bostadsrätt. Det känns som om luften är ganska torr i den, Har mätt upp luftfuktigheten och den ligger på ca: 30%. Är detta för torrt eller är det normalt?

Mvh
Mattias
 
Håller med. Det är vinter och kallt nu.
 
Vi har vad vi kallar komfortklimat. Det är i området 21-23grader och då bör den relativa fuktigheten ligga mellan 50-60%. Nu är det dock vinter och då får vi en betydligt torrare luft inomhus. För att kunna säga hur luftfuktigheten är måste det alltid anges vid vilken temperatur den uppmätts.
Tartan
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.