5 498 läst ·
18 svar
5k läst
18 svar
Luft/luft ger mängder av kondens på innerdelen vid kyla
Om det nu är så att kondensvattnet rinner ut som det ska, Då kan du prova med att ställa in lägsta fläkthastighet. Jag har en i sovrummet som t.o.m. har ett "tyst" läge som är väldigt lågt (jag gissar att den även begränsar effekten då) Det borde minska kondens som rivs med av luftdraget. Men börja med att kolla själv att det rinner undan, häll med vattenkanna på elementet. Att det rinner på väggen tyder på dålig lutning på kondensavloppet.
Varma dagar går pumpen på ac läge hela dagen och stängs av på natten.E Emanuel01 skrev:
Vi använder inte autoläget varken på ac eller värme och har inte märkt de
problem som TS beskriver. ( Mitsubishi ). Brukar ha 21-22 grader på ac körning.
Installatören rekommenderade att inte använda autoläget.
Redigerat:
Både jag och servicetekniker har konstaterat att vattnet som väl hamnar i maskinen rinner undan jättefint, inga problem där. Problemet är snarare att för mycket kondens hamnar på lamellerna och vad det nu kan heta där där luften blåser ut, den kondensen skulle man alltså velat ha inne i maskinen på avrinningen.P Plutus skrev:Om det nu är så att kondensvattnet rinner ut som det ska, Då kan du prova med att ställa in lägsta fläkthastighet. Jag har en i sovrummet som t.o.m. har ett "tyst" läge som är väldigt lågt (jag gissar att den även begränsar effekten då) Det borde minska kondens som rivs med av luftdraget. Men börja med att kolla själv att det rinner undan, häll med vattenkanna på elementet. Att det rinner på väggen tyder på dålig lutning på kondensavloppet.
Jag kör heller inte på autoläge och har ej haft några problem på något fläktläge. Men den länken jag la in hade de samma problem som Ts oavsett fläktläge samt att det var en relativt ny Daikin. Vattnet åkte ned på fläkthjulet och skvätte ut. trots rätt monterat.galento skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden