Har en sån liten flexvent automatiskt avluftare installerad på ett rör i pannrummet. Men de står att man ska öppna den röda plast hatten ett halvvarv för att aktivera den. Men händer inget om jag öppnar den.....kommer inget vatten eller luft... ska de va så?
Har jag uppfattat saken rätt så sitter det en flottör i avluftaren som stänger när det finns vatten i den samt öppnar när det är luft i.
Har man ett nyfyllt system med mycket luft kan man öppna röda hatten så släpper den ut större mängder luft. Är röda hatten stängd kommer den fortfarande släppa ut luft men lite försiktigare.
Har man ett nyfyllt system med mycket luft kan man öppna röda hatten så släpper den ut större mängder luft. Är röda hatten stängd kommer den fortfarande släppa ut luft men lite försiktigare.
Vrids den röda ner så blir det stopp på luftningen, ska normalt vara stängd, dom har en förmåga att börja läcka. Öppnas bara några timmar om misstanke om luft finns och sedan stängs.B Bjober skrev:Har jag uppfattat saken rätt så sitter det en flottör i avluftaren som stänger när det finns vatten i den samt öppnar när det är luft i.
Klicka här för att svara