5 261 läst ·
79 svar
5k läst
79 svar
Luba 3 - modifiera gräns eller börja om
I någon av deras videofilmer rekommenderar de att man ska spara övre halvan av cellplastinredningen i lådan den kommer i, för att kunna lägga klipparen på rygg i vid service.Tomture61 skrev:
Men stället är väl bara rundning för hjulen och ett "ryggstöd"?
Ger inte 2m 45x45 regel och en handfull skruv ger samma funktion?
Ger inte 2m 45x45 regel och en handfull skruv ger samma funktion?
Varför är det slut i deras lager!?
14 295:- för en LUBA MINI 2 AWD 1000M².
https://www.bauhaus.se/robotgrasklippare-mammotion-luba-mini-2-awd-1000m
14 939:- från Mammotions egen sida. Jag köper gärna från någon svensk sida om det går. Någon som har tips? Clas Ohlsson har för 14 995:-, men 700:- billigare hos bauhaus..
14 295:- för en LUBA MINI 2 AWD 1000M².
https://www.bauhaus.se/robotgrasklippare-mammotion-luba-mini-2-awd-1000m
14 939:- från Mammotions egen sida. Jag köper gärna från någon svensk sida om det går. Någon som har tips? Clas Ohlsson har för 14 995:-, men 700:- billigare hos bauhaus..
Efter att PostNord ”lånat” roboten i en vecka kom den fram. Smidigt att komma igång, men det blev för kallt för att testa mer än ett mindre område och en no-go-zon. I helgen borde jag få svar på mina ursprungliga frågor.
Jag har en luba 3 som jag skaffat nyligen och jag har upplevt det som att jag inte kan ändra en del av en gräns utan måste göra om hela området rätta mej gärna om jag har fel ..O [old rusty] skrev:Jag har en luba2, på den behöver man inte gå hela utan kör roboten till gränsen och kör sen en nya sträckan. Ganska smidigt.
Och om trean är likadan så är ett tips att börja med zonerna längst ut och dra "kanaler " till dom och sen mappa inre zonerna över kanalerna.
För "köra hem" funktionen utan kanaler kan vara rejält krånglig.
Jag har just mappat tomten och gjort det i flera steg. Alltså samma karta som jag ändrar gränsen på. Det finns olika menyval för att skapa eller anpassa.J jaov skrev:
Fast jag har bara utökat mitt område. Om det är lika smidigt att minska vet jag inte, men om det inte går, är det väl bara att mappa in det oönskade området som otillåtet område.
Bästa svaret
Från minnet så tar man Edit map, väljer vilken gräsyta och sen modifiera. Sen får man köra roboten till gränslinjen och trycka start. Genom att den köra över befintliga gränsen på två ställen så lägger man till eller tar bort yta.J jaov skrev:
Jag hade premiär för nya Luba 3 idag.J jaov skrev:
Gjorde zon efter zon men fick en glipa mellan 2st. Försökte flytta gränsen så dom skulle gå ihop men dom ville den göra om hela zonen (som jag förstod det). Gav upp och tänkte testa I morgon igen.
Vet inte om jag gjort något rätt ännu då jag inte klippt något men får se i morgon.
Hoppas hitta lösning för att flytta gränsen för glipan också.
En video hade varit bra så man enkelt förstår, kanske finns på Youtube.
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 198 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 198 inlägg
Mammotion har på sin sida utförliga manualer , på Svenska .Hep skrev:
Jag har just mappat tomten och gjort det i flera steg. Alltså samma karta som jag ändrar gränsen på. Det finns olika menyval för att skapa eller anpassa.
Fast jag har bara utökat mitt område. Om det är lika smidigt att minska vet jag inte, men om det inte går, är det väl bara att mappa in det oönskade området som otillåtet område.
Måste finnas info. där .
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 198 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 198 inlägg
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 198 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 198 inlägg
Går ej att använda klipparen utan appen , och den loggar du in på / är knuten till enbart din klippare .Hep skrev:
Möjligtvis ngt enfaldig / knarkare får för sig ngt .
Men den är helt värdelös att sälja vidare som klippare .
Möjligtvis som reservdelsobjekt , delvis .