5 276 läst ·
79 svar
5k läst
79 svar
Luba 3 - modifiera gräns eller börja om
Jag hade tänkt en 3000. Den verkar det inte vara rea på, så klart.A arowe17 skrev:
Betalar man i euro blir det (omräknat) 29386kr, och i svenska kronor direkt 31039kr. Så det blir tyvärr bättre att köpa svensk butik för just nu 29895kr.
Väntar på att någon svensk butik också ska ha påskrea. Borde ju komma.
Och Bauhaus bör ju också få in i lager snart, kanske.
Varför vill ni inte handla där?ClasseClas skrev:
Jag har bevakning på Prisjakt och Bauhaus. Köper där det är billigast.A arowe17 skrev:
Att handla på någon av bygghemmas företag brukar gå bra. Att få hjälp vid eventuella problem är betydligt svårare. Många gånger att ens få tag på någon som bryr sig om att svara.
Det är lite av ett lotteri, då en del varumärken behållit sin support efter uppköpet, medan andra lagt över all form av kundtjänst på bygghemmas svarta hål.
Det är lite av ett lotteri, då en del varumärken behållit sin support efter uppköpet, medan andra lagt över all form av kundtjänst på bygghemmas svarta hål.
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 198 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 198 inlägg
Vet att Mammotion ger bort ett service stöd till klipparen (794 kr)danne9 skrev:
Enklare att rengöra undertill + byta knivar tex.
https://se.mammotion.com/products/mower-wash-stand?_pos=5&_fid=4de106805&_ss=c
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 198 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 198 inlägg
Haft Mammotion klippare sedan Maj 2023 , att kunna ha ett vettigt ställ för klipparen är guld värt .danne9 skrev:
Kör själv att jag lutar den mot ngt fast föremål , på sidan när det ska rengöras .
2 st träbockar när det ska bytas knivar .
Mycket opraktiskt .
Redigerat:
Kan tänka mig att köpa ett ställ när jag väl har klipparen. Men en rabatt på ca 3600kr är värt med än stället för 794krTomture61 skrev:
(Rabatten är 12% som Bauhaus ger, om dom får ett pris att matcha från någon annan)
LUBA mini AWD LiDAR vs LUBA mini 2 AWD 1000, vad är den faktiska skillnaden? LiDAR + kamera eller bara kameror. Jag gillar att LUBA mini 2 har en kantskärsskiva som den andra saknar, dock så verkar positioneringen i LiDAR vara bättre.
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 198 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 198 inlägg
Lidar och RTK i alla dess former är ju två olika tekniker .A arowe17 skrev:
Själv tycker jag NetRTK är fantastiskt, räcker för mina behov .
Men alla har olika förutsättningar .
NetRTK=4G? Det ingår ju bara 3 år, sedan blir det typ 5-600:-/år för 4g uppkoppling?Tomture61 skrev:
Jag har inte bestämt om jag tänker ha denna maskin hemma i stan (4g+wifi finns) eller i sommarstugan (bra 4g men inget wifi).
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 198 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 198 inlägg
574:- / år för en 4G tjänst .A arowe17 skrev:
Köper du årets modeller så ingår detta i 3 år .
Sen om man har tillgång till WiFi över hela klippytan så fungerar detta också .
Men Inavi så är man befriad från detta , den klipper men man har ingen koll på klipparen eller kan starta klipparen från jobbet .
Typ ca 100kr/månad under sommarhalvåret. Hade varit dyrare att betala bensin för åkgräsklipparen.Tomture61 skrev:
Jag tycker lätt att det är värt det.