A arowe17 skrev:
1999 euro enligt deras hemsida, får inte upp i SEK nu på telefonen. Nedsatt från 2299, så ca 3000:-.

Edit: 22 989 med påskrabatt. Rean börjar vid midnatt om ca 24h.
Jag hade tänkt en 3000. Den verkar det inte vara rea på, så klart.
Betalar man i euro blir det (omräknat) 29386kr, och i svenska kronor direkt 31039kr. Så det blir tyvärr bättre att köpa svensk butik för just nu 29895kr.
Väntar på att någon svensk butik också ska ha påskrea. Borde ju komma.
Och Bauhaus bör ju också få in i lager snart, kanske.
 
Vilka svenska återförsäljare finns det man kan hålla koll på? Proffsmagasinet har jag sett.
 
ClasseClas ClasseClas skrev:
OT, tyvärr hör Hylte till familjen BHG där bygghemma ingår. Samma gäller Duab.
[länk]
Fuck, då fick de mina pengar ändå. Gräsklipparen kommer i dag, så lite sent att ångra sig.
 
ClasseClas ClasseClas skrev:
OT, tyvärr hör Hylte till familjen BHG där bygghemma ingår. Samma gäller Duab.
[länk]
Varför vill ni inte handla där?
A arowe17 skrev:
Vilka svenska återförsäljare finns det man kan hålla koll på? Proffsmagasinet har jag sett.
Jag har bevakning på Prisjakt och Bauhaus. Köper där det är billigast.
 
Att handla på någon av bygghemmas företag brukar gå bra. Att få hjälp vid eventuella problem är betydligt svårare. Många gånger att ens få tag på någon som bryr sig om att svara.

Det är lite av ett lotteri, då en del varumärken behållit sin support efter uppköpet, medan andra lagt över all form av kundtjänst på bygghemmas svarta hål.
 
  • Gilla
Festlund
  • Laddar…
Nu finns Luba 3 awd 3000 i lager hos Bauhaus för 29.895kr.
Om man bara kunde hitta en svensk sida som är någon krona billigare så man kunde få prisgaranti och 12% hade varit perfekt.
 
Tomture61
danne9 danne9 skrev:
Nu finns Luba 3 awd 3000 i lager hos Bauhaus för 29.895kr.
Om man bara kunde hitta en svensk sida som är någon krona billigare så man kunde få prisgaranti och 12% hade varit perfekt.
Vet att Mammotion ger bort ett service stöd till klipparen (794 kr)
Enklare att rengöra undertill + byta knivar tex.
https://se.mammotion.com/products/mower-wash-stand?_pos=5&_fid=4de106805&_ss=c
 
Tomture61 Tomture61 skrev:
Vet att Mammotion ger bort ett service stöd till klipparen (794 kr)
Enklare att rengöra undertill + byta knivar tex.
[länk]
Jo jag såg det. Det är bra. Men jag tar hellre några tusen billigare pris, om det går.
 
Tomture61
danne9 danne9 skrev:
Jo jag såg det. Det är bra. Men jag tar hellre några tusen billigare pris, om det går.
Haft Mammotion klippare sedan Maj 2023 , att kunna ha ett vettigt ställ för klipparen är guld värt .
Kör själv att jag lutar den mot ngt fast föremål , på sidan när det ska rengöras .
2 st träbockar när det ska bytas knivar .
Mycket opraktiskt .
 
Redigerat:
Tomture61 Tomture61 skrev:
Haft Mammotion klippar sedan Maj 2023 , att kunna ha ett vettigt ställ för klipparen är guld värt .
Kör själv att jag lutar den mot ngt fast föremål , på sidan när det ska rengöras .
2 st träbockar när det ska bytas knivar .
Mycket opraktiskt .
Kan tänka mig att köpa ett ställ när jag väl har klipparen. Men en rabatt på ca 3600kr är värt med än stället för 794kr ;)

(Rabatten är 12% som Bauhaus ger, om dom får ett pris att matcha från någon annan)
 
  • Gilla
Tomture61
  • Laddar…
LUBA mini AWD LiDAR vs LUBA mini 2 AWD 1000, vad är den faktiska skillnaden? LiDAR + kamera eller bara kameror. Jag gillar att LUBA mini 2 har en kantskärsskiva som den andra saknar, dock så verkar positioneringen i LiDAR vara bättre.

 
Tomture61
A arowe17 skrev:
LUBA mini AWD LiDAR vs LUBA mini 2 AWD 1000, vad är den faktiska skillnaden? LiDAR + kamera eller bara kameror. Jag gillar att LUBA mini 2 har en kantskärsskiva som den andra saknar, dock så verkar positioneringen i LiDAR vara bättre.

[media]
Lidar och RTK i alla dess former är ju två olika tekniker .
Själv tycker jag NetRTK är fantastiskt, räcker för mina behov .
Men alla har olika förutsättningar .
 
Tomture61 Tomture61 skrev:
Lidar och RTK i alla dess former är ju två olika tekniker .
Själv tycker jag NetRTK är fantastiskt, räcker för mina behov .
Men alla har olika förutsättningar .
NetRTK=4G? Det ingår ju bara 3 år, sedan blir det typ 5-600:-/år för 4g uppkoppling?
Jag har inte bestämt om jag tänker ha denna maskin hemma i stan (4g+wifi finns) eller i sommarstugan (bra 4g men inget wifi).
 
Tomture61
A arowe17 skrev:
NetRTK=4G? Det ingår ju bara 3 år, sedan blir det typ 5-600:-/år för 4g uppkoppling?
Jag har inte bestämt om jag tänker ha denna maskin hemma i stan (4g+wifi finns) eller i sommarstugan (bra 4g men inget wifi).
574:- / år för en 4G tjänst .
Köper du årets modeller så ingår detta i 3 år .
Sen om man har tillgång till WiFi över hela klippytan så fungerar detta också .

Men Inavi så är man befriad från detta , den klipper men man har ingen koll på klipparen eller kan starta klipparen från jobbet .
 
Tomture61 Tomture61 skrev:
574:- / år för en 4G tjänst .
Köper du årets modeller så ingår detta i 3 år .
Sen om man har tillgång till WiFi över hela klippytan så fungerar detta också .

Men Inavi så är man befriad från detta , den klipper men man har ingen koll på klipparen eller kan starta klipparen från jobbet .
Typ ca 100kr/månad under sommarhalvåret. Hade varit dyrare att betala bensin för åkgräsklipparen.
Jag tycker lätt att det är värt det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.