En bild jag tog nyligen i en icke namngiven handelsträdgård. Man kan ju undra om personalen tar fram "höga trappstegen" varje gång de ska bryta strömmen i växthuset, där brytaren hänger i sin kabel uppe under taket... q(;^;)p

men VP-röret är ju vackert :rolleyes:

• Bild058.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Såg antagligen inte ut så från början. Får man hoppas iaf ;)

Det har troligen suttit nån "apparat" där tidigare som man plockat bort men "glömt" elledningen.

Jo. Men "frågan kvarstår ju" av vilken anledning den brytaren inte placerats mera lättåtkomligt... takhöjden där är uppskattningsvis drygt 3 meter...

Troligtvis har "apparaten" suttit på den höjden, det är lite svårt att se men det skulle kunna vara en säkerhetsbrytare. Och då tex till en fläkt.

Har antagligen varit till en fläkt eller infravärme eller dyligt. Den där brytaren har alltså enbart varit till att bryta strömmen till den aktuella (borttagna) apparaten vid service. Och då måste man ju ändå upp till den höjden.

Ja det är min teori, det med. Även fast brytaren inte är märkt "Säkerhetsbrytare. Får ej användas för start och stopp".

Hur vet man att den är spänningsatt?

kamilenski skrev:
Hur vet man att den är spänningsatt?
Blinkar den och surrar lite grann, då är den spänningssatt. :)

Skämt åsido, mäter man då ser man att den är spänningsatt.

//Patrik

Patrik_Hed skrev:
Blinkar den och surrar lite grann, då är den spänningssatt. :)

Skämt åsido, mäter man då ser man att den är spänningsatt.

//Patrik
Tror du verkligen man har voltmätare o 3 m stege i fickan, medan man handlar blommor till frugan? ;-)

kamilenski skrev:
Tror du verkligen man har voltmätare o 3 m stege i fickan, medan man handlar blommor till frugan? ;-)
Vadå, finns det någon som inte har det? :O:cool:

//Patrik

Jag har alltid min teleskopstege och fluken med mig eller...

Protte

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.