Hela golvet följer med om jag försöker lyfta. Misstänker att det är limmat.T Tompafix skrev:
Rev gamla garderober, "pappväggar" av masonit utan isolering. Så nu är det 70x95 med isoleringen och ska på med gips.E egge80 skrev:
Misstänkte nästan det. Värme och lösningsmedel blir nog bara skit.Ena delen är ju redan skuren efter garderoberna så jag åker på att såga,Men att byta allt har jag ingen lust med.E egge80 skrev:
Om du har tillgång till sänksåg, fräs och multiverktyg + lite vana bör det gå att lägga in nya sektioner precis som när fris på stavparkett läggs. Lyft golvet något och sedan kan du köra sänksåg utan att förstöra klingan. Fräs not med en skivnotfräs och sammanfoga med lösfjäder. 4 mm tjock fjäder brukar fungera bra.
Givetvis kommer nyansskillnader och eventuell stavstorlek mellan nytt och gammal synas, men sammanfogningen bör gå att få riktigt bra.
Att såga längre raka snitt med multiverktyg brukar vara en utmaning, men med bra mothåll, lämplig klinga och bra handlag kanske det kan gå.
Givetvis kommer nyansskillnader och eventuell stavstorlek mellan nytt och gammal synas, men sammanfogningen bör gå att få riktigt bra.
Att såga längre raka snitt med multiverktyg brukar vara en utmaning, men med bra mothåll, lämplig klinga och bra handlag kanske det kan gå.
Klicka här för att svara