Hej,
Tänkte byta bottenventil i handfatet men vet inte hur jag gör. Har kollat några andra trådar här på ämnet men inte hittat någon som ser ut som denna.
Det ser ju ut "skruvbart" ut ovanför gängorna, men det skulle ju kräva en sjujäkla skiftnyckel. Även om man skruvar där, hur får man loss hela (ovansidan tänker jag främst på)?
Tänkte byta bottenventil i handfatet men vet inte hur jag gör. Har kollat några andra trådar här på ämnet men inte hittat någon som ser ut som denna.
Det ser ju ut "skruvbart" ut ovanför gängorna, men det skulle ju kräva en sjujäkla skiftnyckel. Även om man skruvar där, hur får man loss hela (ovansidan tänker jag främst på)?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bästa svaret
Ja, det är den stora muttern som håller ihop det. Gängorna du ser är delen på ovansidan som sticker igenom handfatet. Polygrip för att greppa den muttern.S Sika85 skrev:Hej,
[bild]
[bild]
Produkter som diskuteras: "Polygrip"
Polygriptänger
Polygriptänger, även kända som vattentång, är mångsidiga handverktyg som ofta används inom VVS, mekanik och andra fält där man behöver greppa, hålla, vrida eller lossa olika föremål. De är kända för sin justerbara design, vilket gör
Läs mer
Klicka här för att svara