Vi har fått följande golvbrunn under vasken i badrummet. Den syns inte så det är fine, däremot låter den väldigt mycket vilket vi fått förklarat för oss beror på fallet nere i brunnen. När man använt vattnet låter det alltså som ett vattenfall innan allt runnit ut.

Vi undrar nu om vi kan sätta ngt över denna brunnsöppning som ljusisolerar max, och vad det i så fall skulle kunna vara för ngt.

Förstår att man inte ska blockera en golvbrunn egentligen men det är alltså inte regelverket vi frågar om utan hur vi kan bli av med så mycket av detta ljud som möjligt.

Tack!

• Golvbrunn i badrum med anslutet avloppsrör synligt bredvid kanten av väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Skulle stå LJUDisolera...

Kommer röret från vasken? Låt det i så fall gå ner under vattenytan i brunnen.

Ja det går från vasken, samt från en tvättmaskin.

VVS-montören sa att det inte gick utan en större operation. Oklart för mig varför.

Testa med att förlänga röret ner i brunnen som jag skrev.

• Gilla
thomas33
  • Laddar…
C
H hus226 skrev:
VVS-montören sa att det inte gick utan en större operation.
Samma VVS-montör som hittat på den där avloppslösningen?

C cpalm skrev:
Samma VVS-montör som hittat på den där avloppslösningen?
Ja. Dock satt ju brunnslocket där innan. Vad är det för fel på den lösningen, förutom att röret inte går tillräckligt långt ner?

Kollade nu och tomten som var här har sågat av röret så att det går ner ca 5 cm under brunnsloppet. Sen är det rakt fall ner, jag tryckte ner en tumstock som jag fick ner 50 cm utan problem, kanske är det ännu längre ner.

Hur som. Om jag vill koppla på ngt på denna lösning, som går ca 50 cm ner, vilken typ av slang/rör rekommenderas då? Är det ngt särskilt jag bör tänka på?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.