Någon som vet hur man öppnar upp vattenlåset? En massa lort där i, vill ta i sär och göra rent. Försökt trycka, men får inte upp. Vågar inte trycka mer, då jag är rädd att ha sönder den.

• En hand med plasthandske håller i ett vattenlås, delvis öppet, med synligt smuts. Golvbrunn och kaklat badrumsgolv i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand med plasthandske håller ett smutsigt vattenlås ovanför en golvbrunn med kakel.
    Skapa konto
Den går inte att ta isär, det blir till att under rinnande vatten och en tandborste att städa upp med.

J jonaserik skrev:
Den går inte att ta isär, det blir till att under rinnande vatten och en tandborste att städa upp med.
Det går visst det, ska bara leta åt manualen på den men det är något med flärpen på bilden som håller fast koppen

• En hand i plasthandske håller en vit behållare med lock, markerad med blå ring runt en flärp som fäster locket.
    Skapa konto
Paletten100
Jag hade en sån golvbrunn en gång i tiden. Om du håller ”burken” med den T-formade biten mot dig, och klämmer på båda sidor av underdelen, poppar T-biten förhoppningsvis ut och de två halvorna kan dras isär.

Hittade den här...

• Instruktionsmanual för rengöring och inspektion av vattenlås med bilder av stegvisa anvisningar för montering och underhåll.
    Skapa konto
  • Gilla
Krilleman och 1 till
  • Laddar…
Paletten100
V Vector skrev:
Hittade den här...
Då minns jag lite fel. Bra att du hittade manualen!

V Vector skrev:
Hittade den här...
Tack snälla! Nu fungerade det ☺️

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.