12 737 läst ·
18 svar
13k läst
18 svar
Ljudanläggning på altan
Kommer nog köpa två vita Cambridge och sätta upp och sedan dra in kablar till en förstärkare med bluetooth. Pratade lite med Hifiklubben om det igår. Nackdelen är räckvidden för bluetooth. Sonos i hela huset och en portabel Play5 är drömmen men ekonomin tillåter inte det just nu. Dock antar jag att om jag monterar upp högtalare ute idag kan jag senare använda dem i en Sonos-anläggning, Vill kunna sitta på altan och lira Spotify via plattan.
Kör med en Rotel ra-04 och ett par Acoustic Energy Evo 1 som jag har hängt upp på väggen med ett väggfäste. Vogels vlb 200.
Tar in högtalarna på vintern och senhösten när det blir fuktigt ute.
Bättre ljud får man leta efter... :wow:
Kör spotify via datorn och förstärkaren som är inomhus, vägg i vägg med inglasade altanen.
Byter låt via spotify remote på mobilen. Funkar 👌
Inget lagg inga ljudförluster.
Tar in högtalarna på vintern och senhösten när det blir fuktigt ute.
Bättre ljud får man leta efter... :wow:
Kör spotify via datorn och förstärkaren som är inomhus, vägg i vägg med inglasade altanen.
Byter låt via spotify remote på mobilen. Funkar 👌
Inget lagg inga ljudförluster.
Medlem
· Norrbotten
· 585 inlägg
Jag har en stor stereo med stora högtalare, den ena i garaget och den andra på vinden riktad mot luftspalten vid takfoten.
Bara ställa balansen om man ska lyssna i garaget eller utanför huset vid grillplatsen.
Bara ställa balansen om man ska lyssna i garaget eller utanför huset vid grillplatsen.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 292 inlägg
Kör med en gammal förstärkare med 2 zoner i en garderob. Dragit högtalarkabel på vind. Har ett par högtalare på altan och ett par i garaget. Styr med Chromecast Audio. Funkar perfa!
Klicka här för att svara