8 501 läst ·
2 svar
9k läst
2 svar
Livslängd ackumulatortank?
Hej!
Har en fråga angående livslängden på ackumulatortankar.
Någon som har en idéer och fakta angående detta ämne?
Hur gamla är era tankar som ni har?
Är det risk att köpa begagnade tankar. Jag menar priset på begagnat är ju under hälften av nypris om det är i bra skick och ännu lägre med ökad ålder.
Jag funderar eftersom jag hittat ett par tankar till bra pris som är begagnade.
Enligt ägaren har det inte varit några läckor i systemet vilket betyder ingen påfyllning av radiatorvatten vilket ger bra skick på tankarna. Säger han...
Jag vet att hans resonemang stämmer men hur är det med livslängden för en ackumulatortank?
Håller den lika bra som radiatorer i ett hus - 30 - 50 år eller mer?
Tankarna har en förådsberedare för varmvattnet och har haft kommunalt och avhärdat vatten vilket bör ge lång livslängd. Hur lång?
Skulle det krisa med varmvattenberedaren kan man ju alltid koppla in en extra ackumulatortank och få ännu större ackumulatorvolym och en ny vvb.
Råd, fakta och tankar önskas i mängd!
Har en fråga angående livslängden på ackumulatortankar.
Någon som har en idéer och fakta angående detta ämne?
Hur gamla är era tankar som ni har?
Är det risk att köpa begagnade tankar. Jag menar priset på begagnat är ju under hälften av nypris om det är i bra skick och ännu lägre med ökad ålder.
Jag funderar eftersom jag hittat ett par tankar till bra pris som är begagnade.
Enligt ägaren har det inte varit några läckor i systemet vilket betyder ingen påfyllning av radiatorvatten vilket ger bra skick på tankarna. Säger han...
Jag vet att hans resonemang stämmer men hur är det med livslängden för en ackumulatortank?
Håller den lika bra som radiatorer i ett hus - 30 - 50 år eller mer?
Tankarna har en förådsberedare för varmvattnet och har haft kommunalt och avhärdat vatten vilket bör ge lång livslängd. Hur lång?
Skulle det krisa med varmvattenberedaren kan man ju alltid koppla in en extra ackumulatortank och få ännu större ackumulatorvolym och en ny vvb.
Råd, fakta och tankar önskas i mängd!
Klicka här för att svara