71 år fyllda. Är tiden s a s ute?

Huset byggt 81.

Byggmaterial sedan 81.

Gammelälgen jag sköt. Uppäten.

- Jag anser att det är ett rent hittepå uttryck.
Och vem bestämmer vilken ålder som gäller för varje sammanhang?
 
För mjölk är det väl Livsmedelsverket som sätter reglerna.
För dig är det nog din fru som avgör när du slutar fungera.
 
  • Gilla
JK87 och 2 till
  • Laddar…
Sluta fundera...
 
G
Ja för det är matematik kombinerat med sannorlikslära..
 
I
För några år sedan så behövdes det en ny tvättmaskin och då tittade vi(jag och fd sambon) på nya maskiner och då hade Kökscentrum 2 Electrolux som såg ganska lika ut men skiljde en hel del i pris och när jag frågade vad som skiljde dem åt blev svaret att den billigare skulle hålla ett visst antal tvättar och den dyrare skulle hålla ett högre visst antal tvättar....
Så nog existerar "teknisk livslängd" i varje fall på produkter från Electrolux.
 
Aaaah programmerad styrdator.
 
Teknisk livslängd är väl ett utryck som framför allt försäkringsbolagen använder. Man beräknar hur länge något normalt brukar hålla (via statistik osv.)
 
För mig som person tror jag att "teknisk livslängd" kan påverkas och även här "friherre".
  • Följa med i teknisk utveckling men väljer det jag tycker är roligt och intressant
  • Följa med i samhällsutveckling för att kunna hantera den förändring som sker i samhället
  • Se möjligheter och inte älta problem, försöker tänka "hur gör jag nu på bästa sätt"
  • Fokuserar på det jag kan påverka, gör det bästa av situationen
  • Gärna en sväng i skogen, kanske med hunden eller hämta hem en vedpinne
  • Läser inte allt i media, mera av positivt och mindre av "elände"
  • Ålder är bara en siffra
Men det är fan så vårt och man får träna på det, men det går med med viss envishet!👍
 
  • Gilla
BengtH
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.