Alfredo Alfredo skrev:
Men om kopplingen till ett 25-mm tappvattenrör släpper, kommer luckan att hålla tätt och klarar verkligen skvallerröret in till badrummet att hantera det?
De är ju godkänt...

useless useless skrev:
De är ju godkänt...
Men då så. What Could Possibly Go Wrong?

C
Du har inte funderat på att placera kopplingsskåpet i taket?

Alfredo Alfredo skrev:
Men då så. What Could Possibly Go Wrong?
Grundprincipen är att det är viktigare att reglerna uppfylls än att det blir en bra lösning.

C cpalm skrev:
Du har inte funderat på att placera kopplingsskåpet i taket?
Då räcker inte rören, så jag behöver skarva dom i ett skåp i väggen...

Rickard.
Kopplingar som är något så när korrekta släpper inte bara utan dom börjar droppa. Dom mest katastrofala felen som finns kan man inte skydda sig mot utan det handlar om att skydda sig mot det som är vanligt och rimligt (öppet för åsikter vars gränsdragningen är).
En helt öppen ledningen översvämmar nog golvbrunnen så oavsett vad man gör är man rätt körd om det händer.

Luckan/ramen på dom vanliga skåpen är inte tät mot själva skåpet så att vända den mot våtrummet ökar inte säkerheten och det gör det känsligare för att vatten läcker in i väggen via hålet.

Redigerat:
C
useless useless skrev:
Då räcker inte rören, så jag behöver skarva dom i ett skåp i väggen...
Aaaa OK, fick uppfattningen att rören inte var dragna ännu.
Ja, då funkar ju inte det.

Rickard. Rickard. skrev:
Kopplingar som är något så när korrekta släpper inte bara utan dom börjar droppa.
Gör de? Jag påstår nog att korrekta kopplingar varken släpper eller börjar droppa.

• Älska
Rickard.
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Gör de? Jag påstår nog att korrekta kopplingar varken släpper eller börjar droppa.
Men om dom bara är något så när korrekta kan de börja droppa.

Rickard.
Kanske bara är mina kopplingar som inte blir bättre än att dom droppar 😉

Vill man skydda sig från katastrofala fel så kan man köpa en vattenfelbrytare.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.