Vi har tagtegel från Vittinge som är från -91, skulle säga att 80% av pannorna fått frostsprängning och ser fula ut. Väldigt tråkigt
Nu är de det enda/sista tegelbruket i Sverige som gör takpannor så hoppas de har bättre kvalitet nu. Men Själv skulle jag inte chansa på Vittinge igen tyvärr.
Tegl/Randers är väll danskt och de bygger ju mer andel tegeltak än oss i Sverige som majoritet har betongpannor, så de kan ju kanske va bättre.