Vi ska lägga om vårat tak och fick nyligen veta att Vittinge numera har väldigt varierande kvalitet. Att det är lite lotto.
Känns ju som ett lotto man vill vara utan.
Har nu kikat på Randers. Är det någon som har satt sig in i detta lite djupare?
 
U
Vi har tagtegel från Vittinge som är från -91, skulle säga att 80% av pannorna fått frostsprängning och ser fula ut. Väldigt tråkigt

Nu är de det enda/sista tegelbruket i Sverige som gör takpannor så hoppas de har bättre kvalitet nu. Men Själv skulle jag inte chansa på Vittinge igen tyvärr.

Tegl/Randers är väll danskt och de bygger ju mer andel tegeltak än oss i Sverige som majoritet har betongpannor, så de kan ju kanske va bättre.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.