Hobbysnickare
· Bjärehalvön
· 420 inlägg
Hejsan allihop,
Tänkte bara kolla om något tror att det finns någon möjlighet att rädda mina trasiga hörlurar...
Har försökt mixtra lite med att försöka få ihop det igen, men utan framgång.
Vad tror ni?
Tack på förhand!
H
Tänkte bara kolla om något tror att det finns någon möjlighet att rädda mina trasiga hörlurar...
Har försökt mixtra lite med att försöka få ihop det igen, men utan framgång.
Vad tror ni?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack på förhand!
H
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 944 inlägg
Enda chansen är nog att bryta sig in i hörluren så att frisk kabel kan dras in och anslutas.
Hobbysnickare
· Bjärehalvön
· 420 inlägg
Provade faktiskt det, hittade den här:
www.head-fi.org/t/612576/aiaiai-tracks-repair-and-possible-mod
Testade att lägga sladdarna direkt på lödningen men fortf inte ett knyst. Måste vara något annat som är tokigt?
www.head-fi.org/t/612576/aiaiai-tracks-repair-and-possible-mod
Testade att lägga sladdarna direkt på lödningen men fortf inte ett knyst. Måste vara något annat som är tokigt?
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 944 inlägg
Har du slitit av sladden så kan det ju vara brott någon mer stans. Med ett batteri eller multimeter på ohmmätning kan du kontrollera ifall själva hörluren är frisk.
Produkter som diskuteras: "multimeter"
Multimetrar
Multimetrar är mångsidiga instrument som används inom elektronik och elteknik för att mäta olika parametrar som ström, spänning och resistans. De kan vara digitala eller analoga och är ett oumbärligt verktyg för alla som regelbundet
Läs mer
Medlem
· Korpilombolo
· 3 746 inlägg
Det brukar vara isolerad/lackad koppartråd så de kan ligga i samma hölje. Förhoppningsvis har de olika färg på plus/minus för respektive kanal så att man kan skilja dem åt och koppla rätt. Men isoleringen/lacken måste bort om det ska bli kontakt.
Hobbysnickare
· Bjärehalvön
· 420 inlägg
Testade att slipa metallen lite och det funkade fint! Behövde bara få bort isoleringen. Nu ska jag bara få ihop det igen 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden