Innan jag köpte mitt hus sa besikningsmannen att det fanns lite angrepp av någon lindrig mögel på takplanken, Inte något allvarligt..
Han sa om jag förbättrar ventilationen inne i huset så skulle det bli bättre på vinden..

Stämmer detta isf vad ska jag ha för ventilation??
 
Se till att få undertryck i huset samt täta mot vinden så mycket det går.
 
Hur gör jag det??
 
Jag satte in 2 st Pax fläktar i bad/wc hos oss, en som alltid går på lågvarv och går upp på högvarv vid dusch/bad. Dessutom har jag satt in tilluftsventiler i sovrum och kök.
Detta gjorde direkt att den imma vi haft mellan fönstrena försvann.
Dessutom har jag tätat mellan vägg och tak mot vind samt tätat vindsluckan.
Har satt upp en fuktmätare på vinden för att hålla lite koll på det hela.
 
Ok,, Tack så mycket..
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.