1 680 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Lite hjälp..
God kväll
Jag tänkte börja med altanbyggen, men stötte på problem, plintarna närmast huset (2500 mm ut) ligger för långt ner, vi grävde dessa ner i höstas, och har klantat till det lite (alkohol kan ha varit inblandad hos mig och grävaren).
Reglarna som är 45x145 skulle ha varit i samma nivå som syllen (underkanterna), men nu ligger överkanten av reglen i samma nivå som syllens underkant...
Att höja plintarna är inte ett alternativ, altanen är hög redan som den är, så min fråga är:
Hur kan man fästa reglarna i syllen ?, spikankare ?, göra syllen lägre (skarva)
Eller måste jag gräva nya plintar för en regel framför huset (huset står på plintar)
Tacksam för tips
Jag tänkte börja med altanbyggen, men stötte på problem, plintarna närmast huset (2500 mm ut) ligger för långt ner, vi grävde dessa ner i höstas, och har klantat till det lite (alkohol kan ha varit inblandad hos mig och grävaren).
Reglarna som är 45x145 skulle ha varit i samma nivå som syllen (underkanterna), men nu ligger överkanten av reglen i samma nivå som syllens underkant...
Att höja plintarna är inte ett alternativ, altanen är hög redan som den är, så min fråga är:
Hur kan man fästa reglarna i syllen ?, spikankare ?, göra syllen lägre (skarva)
Eller måste jag gräva nya plintar för en regel framför huset (huset står på plintar)
Tacksam för tips
du kanske missar hur jag menar.
du har kvar reglerna i plintarna. sedan ställer du regler på dessa.
ska jag rita upp? bild här iallafall. hoppas du förstår.
http://www.markuslarsson.se/Bilder/Arbeten/Altan/altan%201.JPG
kan göras krångligare och med tre regler. men då blir det inte stabilt
förresten är det så att bara dom innre sjunkit?
du har kvar reglerna i plintarna. sedan ställer du regler på dessa.
ska jag rita upp? bild här iallafall. hoppas du förstår.
http://www.markuslarsson.se/Bilder/Arbeten/Altan/altan%201.JPG
kan göras krångligare och med tre regler. men då blir det inte stabilt
förresten är det så att bara dom innre sjunkit?
Klicka här för att svara