Hej,

håller på och sätter lister i övergång tak/vägg och skulle behöva lite tips;

Det fyrkantiga locket t.v. på bilden nedan har djup cirka 3-4 cm så gera sig runt med 45 graders vinklar blir ju omöjligt. Övergången mellan fyrkantiga locket och kabelkanalen till höger är kanske 2 cm.
Hur skulle ni göra här för att få det snyggt?

list2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

/N

Redigerat:
skulle sluta med listen motkopplingsdosan från båda sidor, borde gå att göra urtag i listen så att kabelkanalen kan gömmas bakom listen.

Skulle göra som daugaard men flytta kabelkanalen så den löper i underkant listen.

Jag skulle ta loss både dosa och kanal, töja på kablar eller byta och sätta dosan under listen, men det är ju jag det.

Protte

• Gilla
lorens och 2 till
  • Laddar…
tack för svar

Eftersom det är en högströmskabel som kommer från proppskåpet, finns det ngn brandrisk att gömma den bakom en list i frigolit, den är ju visserligen isolerad i sig men ändå..

Har en liknande fundering kring det på bilden nedan;

Kan jag gömma kablarna bakom listen och låta ett lock täcka det som inte täcks av listen eller är det dumt ur säkerhetssynpunkt? Omm jag sätter listen över locket måste ju den fastlimmade listen bort om något skulle bli fel:confused:

list1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Om det sitter en dosa i hålet så kan du montera ett täcklock över.
Täcklocket kapar du så att listen inte ligger över/på täcklocket.

Taklisten fräser/sågar/skär ur på baksidan så att kabeln som går upp i taket går fri in i dosan.

Så hade jag gjort, dock är jag inte helt hundra på att det är helt hundra. :)

Vad bra tack, nu fick jag lite idéer :)

Är som vanligt väldigt nojjig så fort d kommer till el..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.