Badkarren är felmonterad med lutning utåt och vattnet rinner och läcker ut under badkarrsväggen.
Jag har lagt en "silikonbead" mellan två rader maskeringstejp fast resultatet ser inte särskilt snyggt ut...

Finns det någon låg, transparent lister i plast som man kan köpa?

Finns det någon speciell teknik för att lägga man ett fint silikon "bead' längs badkarrs kant?

Tack på förhand!

• Översikt över ett badkar med synlig lutning och en ojämnt applicerad silikonfog längs kanten nära kakelvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ojämnt applicerad silikon längs kanten av ett felmonterat badkar.
    Skapa konto
  • Ojämnt applicerad silikonfog längs kanten mellan badkar och väggkakel.
    Skapa konto
K Kurtivan skrev:
Här kan du lära dig lägga fin siliconfog:
[länk]
Jag vet hur man fogar i ett hörn. Här fogar jag däremot en silikonlist på en fri horisontell yta.

Davidbagare Davidbagare skrev:
Kan du inte fästa en släplist på undersidan glaset istället? Typ denna:
[länk]
Det finns redan en sån list längs glaset fast det räcker inte för vattnet poolar just där och rinner mellan list och gångjärn.

• Vattenansamling vid duschkabinens list och gångjärn nära badkarets kontrollpanel.
    Skapa konto
Nu har jag lagt Tesalisten och en klick slikonfogg mellan list och badkarrsväggens metallram.

Jag återkommer efter duschtestet!

• En hand som håller upp en förpackning av "tesa MOLL PREMIUM FLEXIBLE" tätlist.
    Skapa konto
  • Tätad anslutning mellan en vit Tesla-list och badkarets metallram med silikon, vid duschväggens kant.
    Skapa konto
  • Hörndetalj av badrum där en vit Tesalista möter metallramen till en duschvägg, tätnad med silikonfog.
    Skapa konto
  • Gilla
Martin Berggren
  • Laddar…
Mycket bättre efter åtgärderna med minimal läckage först när jag bryter magnetlisten för att öppna dörren...

• Närbild av delvis öppnad duschdörr med magnetlist längs kanten och vattendroppar, som visar effektivt vattentätningssystem.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.