Är det någon som har erfarenhet av LIP's produkter för fix, fog och tätskikt etc?

Säljs bla av Fredells och Kakelpalatzet.

Har tidigare testat fix och fog från Optiroc och Allfix och då tycker jag Allfix är en mycket trevligare produkt. Bättre "häng" i fixet och bruket torkar inte lika fort - lättare att jobba med helt enkelt.

http://www.lip.dk/lipse/index.htm

Min bror som är plattsättare säger att han vägrar använda andra produkter än LIP, som han använt i årtal och som är av bra kvalité, han menar också att det är lite beroende på plattsättare vad man är van att jobba med. Hos oss är det bara LIP som gäller.

//Trollis

jag använder LIP tycker det funkar fin fint och har ett rätt bra pris på sina produkter

Ok, då funkar det antagligen för mig med.......

Hej Mathias

Jag har sett proffs använda deras grejer, så t.o.m. du borde klara att göra ett hyfsat jobb med LIP ! ;)

Kör hårt, men lova att visa steg-för-steg bilder igen, det är skitkul att se utvecklingen.

/ PJ

Ja, det blir LIP. Trots att jag har 20% på detta på Fredells så är det billigare på Kakelslottet i vällingby. Fasen att man alltid ska behöva jaga priser som en tok.

Byggbilder kommer på både det ena och det andra....

Jag använder alltid Lip nu för tiden är jättenöjd. Har alltid kört med allfix innan men vill påstå att Lip är snäppet bättre.

Förresten kolla priser på sigro.se kan ju vara bra att jämföra.

svartjobbarn skrev:
Jag använder alltid Lip nu för tiden är jättenöjd. Har alltid kört med allfix innan men vill påstå att Lip är snäppet bättre.
Vad menar du skiljer LIP och Allfix? Skulle vara intressant att höra faktiskt, eftersom jag trivs bra med Allfix fix så ligger det ändå nära till hands att köra med det. Fast priset är bra på LIP.

svartjobbarn skrev:
Förresten kolla priser på sigro.se kan ju vara bra att jämföra.
Verkar vara lite dyrare på Sigro än Kakelslottet.

MathiasS skrev:
Verkar vara lite dyrare på Sigro än Kakelslottet.
Kakelslottet har bra priser på LIP jag köpte därifrån och då hade vi jämfört priser och kakelslottet hade bäst kr/Liter

Jag vet inte egentligen vad det är jag tycker är bättre med Lip, kanske är det smålänningen i mig som gjort att jag fått för mig att det är mer lättarbetat

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.