Ska sätta asp-panel, troligen 12*65mm.
Det finns clips eller så kan man använda små spik o använda dolt. Vilket är bäst egentligen?
I mitt fall verkar det inte finnas clips med exakt rätt öppning så jag lutar åt spik.
Vilken spik ska det vara?
Det finns clips eller så kan man använda små spik o använda dolt. Vilket är bäst egentligen?
I mitt fall verkar det inte finnas clips med exakt rätt öppning så jag lutar åt spik.
Vilken spik ska det vara?
Karrock
Renoverare
· Västra Götaland
· 1 056 inlägg
Karrock
Renoverare
- Västra Götaland
- 1 056 inlägg
Är det bastu?
Om inte så funkar väl vad som helst där du står ut med hur du får till spikskallar/hål, dyckertpistol lär vara effektivt.
I bastu kanske man skulle unna sig rostfritt, eller handspikad galvad dyckert.
Om inte så funkar väl vad som helst där du står ut med hur du får till spikskallar/hål, dyckertpistol lär vara effektivt.
I bastu kanske man skulle unna sig rostfritt, eller handspikad galvad dyckert.
Produkter som diskuteras: "dyckert"
Dyckert
Dyckertspikar är särskilt utformade med ett koniskt format spikhuvud, vilket gör att de kan sjunka in i materialet efter infästning. Denna funktion gör att spikhuvudet blir nästan osynligt efter infästning, vilket gör dyckertspikar till ett
Läs mer
Vill ju helst att det inte syns några spikar. Men om man spikar dolt i noten (sponten?) så kan det ju lätt spricka?Karrock skrev:
Tja. Eller att estnisk Al är mindre dyr än svensk iaf. Hade gärna köpt svensk men faktum är att på alla utom granpamel.så har jag bara sett "urspung: Nordeuropa"... så det mesta kommer nog från Estland eller Finland misstänker jag.F fribygg skrev:
Bästa svaret
Al har ett lag att kröka sig och vrida sig med fuktvariationer så sätter du fast det med klips i en bastu då lär du ha en brädhög på golvet någon dag. Klipsen släpper då träet rör sig.
Spika med dyckertpistol och rostfri dyckert.
Spika med dyckertpistol och rostfri dyckert.
Bastu byggd för 20 år sedan.
Al-panel som monterades med skruvade clips i not, de är för 5 mm tjocklek. Satte nog bara fyra clips/längd.
En gammal bild hur det gjordes
Al-panel som monterades med skruvade clips i not, de är för 5 mm tjocklek. Satte nog bara fyra clips/längd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En gammal bild hur det gjordes
Logga in
Skapa konto