529 läst ·
7 svar
529 läst
7 svar
Linoljade fönster - Transport
Hi all !
Jag behöver lite råd.
Jag ska tranportera fönster som är målade med linoljefärg. De är fortfarande lite klibbiga, ca 7 dgr sedan sista strykning.
Transporten tar 48h, fönstren kommer vara i en varm bil.
-
Om jag bara skulle bunta ihop dem så kommer de ha klibbat ihop och det blir både fult och risken är att färg lossnar.
-
Hur gör jag detta på bästa sätt.
Jag tänker att jag skulle kunna lägga ren byggplast, med lite rå-linolja på plasten, mellan fönstren. Den rå linoljan tänker jag gör satt det inte klibbar. Och den borde gå att torka av när jag e framme.
-
Hjälp mej med förslag 🙏
Jag behöver lite råd.
Jag ska tranportera fönster som är målade med linoljefärg. De är fortfarande lite klibbiga, ca 7 dgr sedan sista strykning.
Transporten tar 48h, fönstren kommer vara i en varm bil.
-
Om jag bara skulle bunta ihop dem så kommer de ha klibbat ihop och det blir både fult och risken är att färg lossnar.
-
Hur gör jag detta på bästa sätt.
Jag tänker att jag skulle kunna lägga ren byggplast, med lite rå-linolja på plasten, mellan fönstren. Den rå linoljan tänker jag gör satt det inte klibbar. Och den borde gå att torka av när jag e framme.
-
Hjälp mej med förslag 🙏
Produkter som diskuteras: "rå-linolja"
Linolja rå Ottosson
För inoljning av trä m.m.
120 kr inkl moms
Läs mer
Bästa svaret
Hur många?
Jag tror gnuggande med rå linolja kan ställa till en del utseendemässigt.
Jag hade försökt ställa dom med avstånd mellan genom att skruva fast brädor i karmen på båda sidor. Ev skador i färgen syns inte när fönstren är stängda och kan lätt repareras.
Jag tror gnuggande med rå linolja kan ställa till en del utseendemässigt.
Jag hade försökt ställa dom med avstånd mellan genom att skruva fast brädor i karmen på båda sidor. Ev skador i färgen syns inte när fönstren är stängda och kan lätt repareras.
Det är väl inte vara klibbrisk, ytan brukar ju vara fast och ha en förkärlek att glida på det ohärdade underlaget. Så jag skulle undvika alla plast-lösningar.
Eller så kanske det bara blir om man målar för tjockt iofs..
Eller så kanske det bara blir om man målar för tjockt iofs..
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden