1 762 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Elitfönster - kostnad idag för att byta 2 fönster?
Har två fönster som är lastgamla och behöver bytas ut. Har inte mätt dom, men dom är ganska små. Säg 100 x 90 cm cirka (killgissar nu).
Funderar på att köra på Elitfönster och att de kommer ut och gör hela bytet.
Hittat gamla trådar men inga nyare här i forumet. Är det någon som nyligen anlitat Elitfönster för komplett fönsterbyte och kan ge mig en grov uppskattning på vad kostnaden skulle landa på totalt för två fönster i cirka storlek nämnd ovan?
Tänkte träfönster, inte aluminium.
Funderar på att köra på Elitfönster och att de kommer ut och gör hela bytet.
Hittat gamla trådar men inga nyare här i forumet. Är det någon som nyligen anlitat Elitfönster för komplett fönsterbyte och kan ge mig en grov uppskattning på vad kostnaden skulle landa på totalt för två fönster i cirka storlek nämnd ovan?
Tänkte träfönster, inte aluminium.
Jag tror fönstren minst 5000 kr styck
Tillkommer lister och lite annat runtomkring typ 1000 kr
Arbete kan de offerera upp till 2 man en dag dvs 16 mantimmar och kanske 700 kr/h (dvs ca 500 efter rot). Alldeles för mycket tid egentligen men litet jobb så blir det några timmar över på eftermiddagen får du betala det också. Kanske frakt eller servicebil 500. Återvinning av gamla ca 500
2 X 5000 =10 000
16 X 500 =8 000
1000
500
500
Summa 20 kkr
Billigare per styck om du byter fler samtidigt
Arbete kan de offerera upp till 2 man en dag dvs 16 mantimmar och kanske 700 kr/h (dvs ca 500 efter rot). Alldeles för mycket tid egentligen men litet jobb så blir det några timmar över på eftermiddagen får du betala det också. Kanske frakt eller servicebil 500. Återvinning av gamla ca 500
2 X 5000 =10 000
16 X 500 =8 000
1000
500
500
Summa 20 kkr
Jeez. Men dom har väl ganska gott rykte? Förstår att dom är bland dom dyrare, men jag vill verkligen köra på säkra kort just nu…P Pin skrev:Jag tror fönstren minst 5000 kr styck
2 X 5000 =10 000
16 X 500 =8 000
1000
500
500
Summa 20 kkr
Pratat med Mockfjärd men ändrat mig. Läst mycket dåligt om dom.
Hej igen fribygg!F fribygg skrev:
Det är träfasad och fönstren är belägna en våning upp, på olika sidor av huset. 😊
Att byta fönstren är (borde vara) samma pris oavsett vilket fönster. Jag rekommenderar att köpa fönster själv och hitta en snickare (inte paketpris från fönsterbytarföretag). Troligen billigare på löpande räkning än fast pris.F FluxVortex skrev:
Håller med om Mockfjärd.
Klicka här för att svara