Hej, vi bor i en äldre lägenhet i stan där det är mycket buller och ljud från gatan.

Det är just nu 3-glas fönster.

Det har installerats ventiler på fönsterna. Vilket har gjort att det blivit sämre ljudisolerat.

Vi har fönster på båda långsidorna av lägenheten, men det är endast ena sidan som stör om det tillför något.

Finns det möjligheter att ljuddämpa? Alla förslag välkomnas
 
Skulle säga att det enda som riktigt hjälper är att stänga ventilerna.
Det ska inte mycket till i form av springor/öppningar för att ljudvågorna kommer in. Det kan ex. räcka med avsaknad eller dålig tätningslist på fönster/karm för att ljudvågorna tränger in.
 
E etompau skrev:
Skulle säga att det enda som riktigt hjälper är att stänga ventilerna.
Det ska inte mycket till i form av springor/öppningar för att ljudvågorna kommer in. Det kan ex. räcka med avsaknad eller dålig tätningslist på fönster/karm för att ljudvågorna tränger in.
Tack för svar! Det ser dock inte ut som den här varianten av ventil ej går att stänga. Såg inte ut som det går via utsidan heller?
 
  • Ventilationsöppning utan synlig stängningsmekanism, inomhusdel av ventil mot ljus bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.