Hej, vi bor i en äldre lägenhet i stan där det är mycket buller och ljud från gatan.
Det är just nu 3-glas fönster.
Det har installerats ventiler på fönsterna. Vilket har gjort att det blivit sämre ljudisolerat.
Vi har fönster på båda långsidorna av lägenheten, men det är endast ena sidan som stör om det tillför något.
Finns det möjligheter att ljuddämpa? Alla förslag välkomnas
Det är just nu 3-glas fönster.
Det har installerats ventiler på fönsterna. Vilket har gjort att det blivit sämre ljudisolerat.
Vi har fönster på båda långsidorna av lägenheten, men det är endast ena sidan som stör om det tillför något.
Finns det möjligheter att ljuddämpa? Alla förslag välkomnas
Skulle säga att det enda som riktigt hjälper är att stänga ventilerna.
Det ska inte mycket till i form av springor/öppningar för att ljudvågorna kommer in. Det kan ex. räcka med avsaknad eller dålig tätningslist på fönster/karm för att ljudvågorna tränger in.
Det ska inte mycket till i form av springor/öppningar för att ljudvågorna kommer in. Det kan ex. räcka med avsaknad eller dålig tätningslist på fönster/karm för att ljudvågorna tränger in.
Produkter som diskuteras: "tätningslist"
Tätningslist E-profil vit EPDM-gummi Tesa
För springor 1-3,5 mm
56 kr inkl moms
Läs mer
Tack för svar! Det ser dock inte ut som den här varianten av ventil ej går att stänga. Såg inte ut som det går via utsidan heller?E etompau skrev:
Klicka här för att svara

