J Johan Larsson401 skrev:
Snyggt! Jg står i valet att köra roslagsmahogney på fasaden jag med men är orolig av doften? Särskilt med en ftx ventilation. Hut har du upplevt doften över tid?

Snyggt! Jg står i valet att köra roslagsmahogney på fasaden jag med men är orolig av doften? Särskilt med en ftx ventilation. Hut har du upplevt doften över tid?
Blanda ni ingen terpentin i?
Ingen terpentin, vår blandning är bara 80/20.
Lukten försvann efter första sommaren skulle jag säga!
Jag rekommenderar!

• Gilla
OALDK
  • Laddar…
J Johan Larsson401 skrev:
Vi själva behandlingen av panelen luktar det starkt, och en tid efter. Jag behandlade dock all min panel nästan ett år innan den monterades. Så i mitt fall blev det aldrig problem med lukt i eller omkring huset som panelen är monterad på.

Kul tråden lever vidare. Hade varit kul att se nya bilder nu då ca 3 år senare?

Annars är de någon som har erfarenhet av Silvertjära? Tänkt ha den till garaget. Är väl typ en färdigblandad grå roslagsmahogny https://silvertjara.se/bildgalleri/fasader/

Hade fint

Så här ser vår fasad ut nu. Finaste sidorna är solsidorna syd och öst. Går lite i tankarna om att dra på ett varv till, mest för att det skulle kännas bra.

• Träfasad på ett hus med solbelyst altan och terrassmöbler, omgiven av gräs och nyplanterad jord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Murbyggare och 3 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.