4 276 läst ·
2 svar
4k läst
2 svar
Linoleumgolv från 80-talet.
Fruktsallad
Medlem
· Västra Götaland
· 235 inlägg
Fruktsallad
Medlem
- Västra Götaland
- 235 inlägg
Vi har plastmatta (linoleumgolv) i flera rum här hemma och nu funderar vi på att renovera köket och lägga nytt golv. Just köksgolvet är rejält slitet, fläckigt och repigt och jag tror förra ägaren la det i början på 80-talet. Hur går man till väga med ett sånt golv? Drar man bort mattan eller lägger man bara klickgolv ovanpå? Vi ska inte ha nån golvvärme eller så utan bara nytt golv som gärna är lättstädat och inte så lätt att repa. Vad för golv har jag ingen aning om än. 
Så hur gör man med den gamla mattan?
Och vilket nytt golv ska vi lägga som är tåligt och inte så lätt att repa?
Så hur gör man med den gamla mattan?
Och vilket nytt golv ska vi lägga som är tåligt och inte så lätt att repa?
Plast och linoleum är inte samma sak. I vilket fall så kan man lägga klickgolv ovanpå förutsatt att golvet är plant, och det borde det ju vara då någon tyckte att det funkar att lägga matta på. Lägg grålumppapp mellan golven så är det bara att lägga sen.
Ett laminatgolv tillsammans med pergos safeseal så har du ett bombsäkert golv kan dock kännas lite kallt då laminat är dött. Gamla mattan kan du ha kvar.
Du kan lägga lumppapp som nämnts ovan eller foam finns även nå hårdare foam eller golvboard att lägga under det nya golvet.
Men jag hade satsat pengar på ett skönare golv än laminat
Du kan lägga lumppapp som nämnts ovan eller foam finns även nå hårdare foam eller golvboard att lägga under det nya golvet.
Men jag hade satsat pengar på ett skönare golv än laminat
Klicka här för att svara