Hej,

jag håller på att lägga nytt laminatgolv i mitt hus som är byggt på tidigt 60 tal. Under det gamla laminatgolvet ligger masonitskivor direkt på "golvbrädorna". Dessa masonitskivor har rester kvar av vad jag tror är lim. Finns det en risk att dessa limrester inte är helt jättebra för hälsan om det ligger kvar?

Min fråga är om jag bör ta bort dessa masonitskivor och ersätta med nya? eller ev. ta bort dom helt och lägga det nya golvet direkt på brädorna? eller kan dom ligga kvar som dom ligger?
 
Låt dem ligga! De tar upp en del av de ojämnheter som finns i "brädgolvet". Använd även golv "foam" under laminatet , så får du ett skönare golv.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.