Vilken typ av färg ska ni måla med? Liggande skarv funkar ju bra om ni ska ha täckfärg. Om ni ska ha tex järn/tjärvitriol skulle jag välja majoriteten stående pga av att vatten liggger kvar längre på liggande panel och kan missfärga fult.
Klicka här för att svara



