2 126 296 läst ·
6 767 svar
2126k läst
6,8k svar
Lidl verktyg denna vecka.
Pappa har en som jag testat, hjulen är rätt dåliga på hans betonggolv men det är i en maskinhall från 60-talet och med mina 120kg på så kan man inte förvänta sig underverk.N naikon skrev:
Duger om man behöver komma under något lite halvsmidigt men kanske inget om man tänker använda den ofta, med reservation för golvkvalite och vikt.
Här ser du den utvikt med ett normalstort skjutmått i förpackning ovanpå.C cpalm skrev:
Inget du får plats med hela kroppen på, benen hamnar utanför. Känns helt ok kvalitetsmässigt.
Trädgårdsfixare
· Skövde
· 266 inlägg
Vad tror ni om borrslipen från LIDL nästa vecka?
"PBSG 92 A1" heter den. Väldigt lik Drill Doctor. Finns inte jättemycket info på nätet. Ett par videos och recensioner som antingen är väldigt nöjda eller väldigt missnöjda. Verkar vara vibrationer i vissa exemplar pga skev motoraxel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
"PBSG 92 A1" heter den. Väldigt lik Drill Doctor. Finns inte jättemycket info på nätet. Ett par videos och recensioner som antingen är väldigt nöjda eller väldigt missnöjda. Verkar vara vibrationer i vissa exemplar pga skev motoraxel.
Verktygstokig
· Halland
· 8 309 inlägg
Den var väl uppe för några år sen och sågades som mer eller mindre totalt värdelös?bjornhallberg skrev:
Självbyggare
· Stockholm
· 10 261 inlägg
Trädgårdsfixare
· Skövde
· 266 inlägg
Jag totalsågade "föregångaren " - en totalt annorlunda maskin, och fortsatt totalt värdelös.
Den här är som sagt mycket lik en drilldoctor , även om den bitvis verkar spegelvänd.
Spegelvändningen är kanske ett försök att ducka för ev copyrights osv.
Jag har en drilldoctor. Den slipar okej vinklar men slipskivan är mycket grov och slipresultatet , ytfinheten, blir därför även det grovt.
Så här ser föregångaren ut, fast Lidls är grön. inte många streck som är lika.
Den här är som sagt mycket lik en drilldoctor , även om den bitvis verkar spegelvänd.
Jag har en drilldoctor. Den slipar okej vinklar men slipskivan är mycket grov och slipresultatet , ytfinheten, blir därför även det grovt.
Logga in
Skapa konto
Allvetare
· Västra götaland
· 10 919 inlägg
Ja. Det va ytterligare 20% på hela köpet på lidl limhamn så jag betalade 100kr för kitet. Till skillnad från Wera så kan man inte låsa vinkeln på huvudet. Skaftet har en knapp man måste trycka in för att sätta på hylsorna. Men vissa hylsor låser inte helt utan går att ta av utan att trycka in knappen. Så inte riktigt Wera-kvalitet men ett händigt kit att ha i städskrubbenDan_Johansson skrev:
T
trycklös
Trädgårdsfixare
· Blekinge
· 449 inlägg
trycklös
Trädgårdsfixare
- Blekinge
- 449 inlägg
Ja den där som lidl sålde innan 'kan' man slipa borr med, men med tanke på hur lång tid det tar att ställa in för varje borr är det billigare att köpa nya borr, och sen som sagt blir resultatet alldeles för grovt.H hyggabus skrev:Jag totalsågade "föregångaren " - en totalt annorlunda maskin, och fortsatt totalt värdelös.
[bild]
Någon som har använt den handöverfräs som börjar säljas torsdag 20 november?
Borde vara POF 1200, osäker på om det är C2 eller D3.
Kostar 449 samt att det även finns en 30 delars fräsbitsats för 299.
Borde vara POF 1200, osäker på om det är C2 eller D3.
Logga in
Skapa konto
Kostar 449 samt att det även finns en 30 delars fräsbitsats för 299.
Logga in
Skapa konto
T
trycklös
Trädgårdsfixare
· Blekinge
· 449 inlägg
trycklös
Trädgårdsfixare
- Blekinge
- 449 inlägg
Har en sån där fräs, helt ok maskin. Anhållet är ganska kass, i alla fall mitt som är i plast. Djupstoppet är inte heller något vidare men annars är den inte så dum, ja förutom att muttern som följde med min inte hade några gängor då. Men det var ju enkelt avhjälpt
(å eftersom jag också tillhör de där som har 3+ fräsar så är det inte så ofta just denna plockas fram.