N naikon skrev:
Här får du en jämförelse mot en stol.
Första intrycket är stabilt, sviktar typ inget mot mina 80 kg. Glider ok på betonggolvet.
För 250kr antar jag att den får ses som prisvärd då andra säljer exakt samma för 600kr+
[länk]
Pappa har en som jag testat, hjulen är rätt dåliga på hans betonggolv men det är i en maskinhall från 60-talet och med mina 120kg på så kan man inte förvänta sig underverk.
Duger om man behöver komma under något lite halvsmidigt men kanske inget om man tänker använda den ofta, med reservation för golvkvalite och vikt.

C cpalm skrev:
Ni får avlägga recension om ni hinner pröva den i närtid.
Spontant ser den väldigt liten ut med tanke på storleken på kartongen?
Här ser du den utvikt med ett normalstort skjutmått i förpackning ovanpå.
Inget du får plats med hela kroppen på, benen hamnar utanför. Känns helt ok kvalitetsmässigt.

• Utvikt arbetsbänk med en normalstor skjutmått i förpackning ovanpå, placerad på ett garagegolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
HenrikLinder och 4 till
  • Laddar…
C
FredrikR FredrikR skrev:
Här ser du den utvikt med ett normalstort skjutmått i förpackning ovanpå.
Var tydligen många som tyckte den var intressant för det var renplockat på hyllan. 😢

• Ledsen
  • Gilla
Krilleman och 1 till
  • Laddar…
Vad tror ni om borrslipen från LIDL nästa vecka?

En grön och svart borrslip av märket Parkside med röda detaljer, kanske från LIDL, modell "PBSG 92 A1", liknar Drill Doctor.
Skapa konto

"PBSG 92 A1" heter den. Väldigt lik Drill Doctor. Finns inte jättemycket info på nätet. Ett par videos och recensioner som antingen är väldigt nöjda eller väldigt missnöjda. Verkar vara vibrationer i vissa exemplar pga skev motoraxel.

bjornhallberg bjornhallberg skrev:
Vad tror ni om borrslipen från LIDL nästa vecka?

[bild]

"PBSG 92 A1" heter den. Väldigt lik Drill Doctor. Finns inte jättemycket info på nätet. Ett par videos och recensioner som antingen är väldigt nöjda eller väldigt missnöjda. Verkar vara vibrationer i vissa exemplar pga skev motoraxel.
Den var väl uppe för några år sen och sågades som mer eller mindre totalt värdelös?

• Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Micket fina Wera Zyklop Parkside edition, 129 kr med 50 kr kupong :o

• Parkside Wera Zyklop verktygssats på ett bord, med hand som håller kartongen, 129 kr med kupong.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Haha
Dan_Johansson och 6 till
  • Laddar…
M MLindstrom skrev:
Micket fina Wera Zyklop Parkside edition, 129 kr med 50 kr kupong :surprised:
Klart fall av mellanmjölk! 👍

Frustrator Frustrator skrev:
Den var väl uppe för några år sen och sågades som mer eller mindre totalt värdelös?
Jag tror inte just denna modell sålts tidigare utan att den kom först 2025.

Var visst från denna veckan och inte nästa. Det blir väl till att testa om ingen annan orkar.

• Gilla
hyggabus
  • Laddar…
Jag totalsågade "föregångaren " - en totalt annorlunda maskin, och fortsatt totalt värdelös.
Den här är som sagt mycket lik en drilldoctor , även om den bitvis verkar spegelvänd.
Spegelvändningen är kanske ett försök att ducka för ev copyrights osv.

Jag har en drilldoctor. Den slipar okej vinklar men slipskivan är mycket grov och slipresultatet , ytfinheten, blir därför även det grovt.

Så här ser föregångaren ut, fast Lidls är grön. inte många streck som är lika.
En slipmaskin med orange plastdetaljer och ett rött kryss över, föregångare till en annan modell, beskriven som värdelös i inlägget.
Skapa konto

• Gilla
trycklös
  • Laddar…
M MLindstrom skrev:
Micket fina Wera Zyklop Parkside edition, 129 kr med 50 kr kupong :o
Är det kvarttum?

Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Är det kvarttum?
Japp, drömmen hade varit om stora satsningar också hade haft swivelhuvud 🥵

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Är det kvarttum?
Ja. Det va ytterligare 20% på hela köpet på lidl limhamn så jag betalade 100kr för kitet. Till skillnad från Wera så kan man inte låsa vinkeln på huvudet. Skaftet har en knapp man måste trycka in för att sätta på hylsorna. Men vissa hylsor låser inte helt utan går att ta av utan att trycka in knappen. Så inte riktigt Wera-kvalitet men ett händigt kit att ha i städskrubben

• Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
T
H hyggabus skrev:
Jag totalsågade "föregångaren " - en totalt annorlunda maskin, och fortsatt totalt värdelös.
Den här är som sagt mycket lik en drilldoctor , även om den bitvis verkar spegelvänd.
Spegelvändningen är kanske ett försök att ducka för ev copyrights osv.

Jag har en drilldoctor. Den slipar okej vinklar men slipskivan är mycket grov och slipresultatet , ytfinheten, blir därför även det grovt.

Så här ser föregångaren ut, fast Lidls är grön. inte många streck som är lika.
[bild]
Ja den där som lidl sålde innan 'kan' man slipa borr med, men med tanke på hur lång tid det tar att ställa in för varje borr är det billigare att köpa nya borr, och sen som sagt blir resultatet alldeles för grovt.

Någon som har använt den handöverfräs som börjar säljas torsdag 20 november?
Borde vara POF 1200, osäker på om det är C2 eller D3.

Bild på Parkside handöverfräs med 1200W och 7 hastigheter. Pris: 449 kr. Tre års garanti. Tomgångsvarvtal: 11000–30000 varv/min. Fräsdjup: 55 mm.
Skapa konto

Kostar 449 samt att det även finns en 30 delars fräsbitsats för 299.

Parksides fräsbitsats med 30 delar för handöverfräsar. Inkluderar förvaringsbox och insexnyckel, max varvtal 30 000 min. Pris: 299 kr.
Skapa konto

T
Har en sån där fräs, helt ok maskin. Anhållet är ganska kass, i alla fall mitt som är i plast. Djupstoppet är inte heller något vidare men annars är den inte så dum, ja förutom att muttern som följde med min inte hade några gängor då. Men det var ju enkelt avhjälpt :) (å eftersom jag också tillhör de där som har 3+ fräsar så är det inte så ofta just denna plockas fram.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.