FredrikR FredrikR skrev:
Här kommer lite resultat.
80Nm
[bild][bild]

50Nm
[bild][bild]

180Nm
[bild][bild]

Med risk för lite dubbelstuds på 180.
Tack för test och redovisning!

Såg inte allt för kasst ut. Känns som det är helt klart inom toleranserna för däckbyten.

• Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Såg inte allt för kasst ut.
Osannolikt bra var snarare min tanke. 😮

Edit: Ska alltså inte tolkas som jag misstror testet utan bara att jag är förvånad att de var så pass bra.

• Gilla
Mikael_L och 8 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Osannolikt bra var snarare min tanke. 😮

Edit: Ska alltså inte tolkas som jag misstror testet utan bara att jag är förvånad att de var så pass bra.
Jag hade med mig två äldre momentskaft som jag ärvt.
Ena visade nästan 100Nm för lågt på skalan och det andra som såg mer slitet ut visade närmast spot on.

Känns som Lidl skaftet var ett prisvärt köp. 👌

• Gilla
Mikael_L och 6 till
  • Laddar…
När var det till salu? Kanske borde ta mig till min affär och se om där finns någon kvar på hyllan

Fick en 20% kupong på Matriket från Lidl, så fick bli en tur förbi Lidl för att köpa lite mejeriprodukter och annat i den vägen. Men, väl där, vad är det jag ser på hyllan, en MIG-svets. Totalt 800kr tillsammans med 20% kupong på parkslide-verktyg.
Kartong med en Parkside inverter flux cored wire welder på ett arbetsbord i en verkstadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Aldrig svetsat med MIG förr, de säger att det är som att använda en limpistol, och ja, det måste jag hålla med om:
Närbild av en nybörjarsvetsning med MIG-svets, där två metallbitar har fogats samman.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tar inte hem några priser, hamnar förmodligen sist, men för att snabbt testat på lite skrot ute i höstmörkret så får den väl godkänt. Jämfört med pinn-svetsen så är det galet lätt...

Väl i kassan slank det ner ett skjutmått för 40kr också... Och ja, det bliv lite grädde, creme fraiche och annat också.

• Gilla
  • Älska
Festlund och 8 till
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
När var det till salu? Kanske borde ta mig till min affär och se om där finns någon kvar på hyllan
Jag köpte mitt i slutet av september.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Jag köpte mitt i slutet av september.
Då är det nog osannolikt att jag hittar ett exemplar men jag får rota bland hyllorna, ibland hittar man gamla verktyg där.

• Gilla
stigen och 1 till
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
Då är det nog osannolikt att jag hittar ett exemplar men jag får rota bland hyllorna, ibland hittar man gamla verktyg där.
Hej @Prodigys!

Låg en slängd i reahyllan på Värmdö härom dagen.
Skall förbi Lidl i eftermiddag och kan kolla om den ligger kvar.
Skall jag ta den då?
Har ofta kontakt med släkt och vänner i ”Trellehulla” så den kommer säkert till skåneland framöver.
Dag

• Gilla
Robert-san01 och 1 till
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Hej @Prodigys!

Låg en slängd i reahyllan på Värmdö härom dagen.
Skall förbi Lidl i eftermiddag och kan kolla om den ligger kvar.
Skall jag ta den då?
Har ofta kontakt med släkt och vänner i ”Trellehulla” så den kommer säkert till skåneland framöver.
Dag
Det kan faktiskt fungera bra, är i trelleborg och jobbar en del.

Jag kollar i eftermiddag.
Dag.

• Gilla
Prodigys
  • Laddar…
Hej @Prodigys!

Tyvärr slut på Värmdö.
Kollade även Orminge när jag var på väg hem från stan
och där var dom även slut.

Dag

• Gilla
  • Älska
ådal och 1 till
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Hej @Prodigys!

Tyvärr slut på Värmdö.
Kollade även Orminge när jag var på väg hem från stan
och där var dom även slut.

Dag
Tack för försöket. Kör förbi en butik på vägen hem från jobbet imorron så får svänga inom o se om där finns någon kvar. Just den butiken brukar ha kvar vissa verktyg i många veckor efter aktuella datum

• Gilla
stigen och 1 till
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
Tack för försöket. Kör förbi en butik på vägen hem från jobbet imorron så får svänga inom o se om där finns någon kvar. Just den butiken brukar ha kvar vissa verktyg i många veckor efter aktuella datum
Då håller vi tummarna!

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Ifall någon ser en svets i Göteborgsområdet får ni gärna hojta!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.